برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت
برنامه نویسی شی گرا یک نوع برنامه نویسی معروف یا یک style برنامه نویسی می باشد و بر خلاف اکثر ابزار و فریم وورک ها که میان و میرن OOP تا به امروز پا برجا بوده است و آنهم به خاطر این است که یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک style برنامه نویسی است.
چرا باید OOP یاد گرفت؟
چون به شما کمک میکنه پیچیدگی های برنامه رو مدیریت و کمتر کنید و همچنین بتونید بلوک و شی هایی بسازید که دوباره بتونید در جاهای دیگه از برنامه ازش استفاده کنید ( به اصلاح reusable باشد).
علاوه بر این میتوانید یک رابط کاربری ساده ای درست کنید آن هم با مخفی کردن پیچیدگی های غیر ضروری ( چون نیازی نیست تمام مراحل برنامه نویشی قابل دیدن باشه که باعث پیچیدگی بشه) و با شی گرایی از شر کد های زائد خلاص میشیم و کد های تمیز تری داریم.
OOP یک تکنیک ضروری برای هر برنامه نویسی است...
در خیلی از مصاحبه ها سوالاتی راجب این موضوع میباشد و اگر میخواهید یک برنامه نویس قوی باشید حتما باید شی گرایی رو درک کنید و قطعا با دیدن OOP توی رزومه شما ها کسی مشتاق به کار با شما میشه.
اگر در حال حاضر در مورد قوانینOOP اطلاعاتی دارید ولی نمیدونید چطور آن رو توی جاوا اسکریپت اجرا کنید این دوره برای شما بسیار مفید است چرا که در این دوره به صورت کامل فقط تمرکز ما روی شی گرایی در جاوا اسکریپت است.
((پیشنهاد میکنم جلسات رایگان ابتدایی و همچنین جلسات رایگانی که در طول دوره و در فصل های جلوتر براتون قرار دادهام را برای سنجش کیفیت دوره و شناخت شی گرایی نگاه کنید.))
فصل اول – مقدمات
1-1-OOP(Object-oriented programming)چیست؟
2-1-چهار مفهوم اساسی OOP
3-1-راه اندازی محیط برنامه ریزی
4-1-دربارهی دوره
فصل دوم شی ها( objects)
1-2-معرفی
2-2-مقدار دهی به شی، اولین روش(object literal syntax)
3-2-factory ها چیست و وقتی شی behavior دارد (factories)
4-2-سازندهها چی هستند(constructor)
5-2- مفهوم constructor property
6-2-چرا تابع همان شی است و برابر هستند؟(Function is equal to object)
7-2-تفاوت دادههای value type و reference type
8-2-اضافه یا پاک کردن ویژگیها
9-2-شمارش ویژگیها (Enumerating properties)
10-2-انتزاع و تجرید (abstraction)
11-2-private properties and methods in java (تعریف ویژگی پنهان)script classes
12-2-getters و setters در جاوا اسکریپت
13-2-تمرین
14-2-راه حلی برای تمرین
فصل سوم-ارث بری و prototype
1-3-وراثت(inheritance)
2-3-وراثت prototypical
4-3-وراثت چند مرحله
5-3- مفهوم constructor prototype
6-۳- فرق عضو prototype و عضو instance
7-3-(تکرار و حلقه)iterating properties
8-3-نکته
9-3-تمرین
10-3-را حلی برای تمرین
فصل 4 –وراثت prototypical
1-4-ساخت یک prototypical
2-4-تنظیم constructor
3-4- super constructor چیست؟
4-4-وراثت function و تابع
5-4-مفهوم method override و دوباره تعریف کردن یک متد.
6-4-چند ریختگی و چند شکلی polymorphism
7-4-کی به جای وراثت از ترکیب composition استفاده کنیم؟
8-4-mixin چیست و چگونه کار میکند؟
9-4-تمرین1
10-4- راه حل
11-4- تمرین 2
۱۲-۴-راه حل
فصل 5- class ها در ES6
1-5-class ها در ES6
2-5-Hoisting
3-5-متدهای static(Static methods)
4-5-this
5-5-private properties در ES6 با استفاده از symbolsها
6-5- private properties در ES6 با استفاده از weak maps
7-5-getter و setters
8-5-وراثت
9-5-متد riding
10-5-تمرین
11-5-راه حل
فصل 6- ماژولهای ES6 (Modules)
1-6-ماژولها
2-6-ماژولهای common js
3-6-ماژولهای ES6
4-6-ابزار ES6
5-6-Babel
6-6-weak pack چیست
نظرات کاربران در رابطه با این دوره