قیمت این دوره: 200,000 تومان
  • مدرس دوره : سینا جعفری پور
  • تعداد ویدیوها : 61 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 8:47:00
  • سطح دوره : متوسط
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1400/01/07
ثبتـــ نام در این دوره ثبت نام در دوره
برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت

برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت

 برنامه نویسی شی گرا یک نوع برنامه نویسی  معروف یا یک style برنامه نویسی می باشد و بر خلاف اکثر ابزار و فریم وورک ها که میان و میرن OOP تا به امروز پا برجا بوده است و آن‌هم به خاطر این است که یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک style برنامه نویسی است.

چرا باید OOP یاد گرفت؟

چون به شما کمک میکنه پیچیدگی های برنامه رو مدیریت و کمتر کنید و همچنین بتونید بلوک و شی هایی بسازید که دوباره بتونید در جاهای دیگه از برنامه ازش استفاده کنید ( به اصلاح reusable باشد).

علاوه بر این می‌توانید یک رابط کاربری ساده ای درست کنید آن هم با مخفی کردن پیچیدگی های غیر ضروری ( چون نیازی نیست تمام مراحل برنامه نویشی قابل دیدن باشه که باعث پیچیدگی بشه) و با شی گرایی از شر کد های زائد خلاص میشیم و کد های تمیز تری داریم.

OOP یک تکنیک ضروری برای هر برنامه نویسی است...

در خیلی از مصاحبه ها سوالاتی راجب این موضوع می‌باشد و اگر میخواهید یک برنامه نویس قوی باشید حتما باید شی گرایی رو درک کنید و قطعا با دیدن OOP توی رزومه شما ها کسی مشتاق به کار با شما میشه. 

اگر در حال حاضر در مورد قوانینOOP اطلاعاتی دارید ولی نمیدونید چطور آن رو توی جاوا اسکریپت اجرا کنید این دوره برای شما بسیار مفید است چرا که در این دوره به صورت کامل فقط تمرکز ما روی شی گرایی در جاوا اسکریپت است.

 

((پیشنهاد میکنم جلسات رایگان ابتدایی و همچنین جلسات رایگانی که در طول دوره و در فصل های جلو‌تر براتون قرار داده‌ام را برای سنجش کیفیت دوره و شناخت شی گرایی نگاه کنید.))  

 

فصل اول – مقدمات

1-1-OOP(Object-oriented programming)چیست؟

2-1-چهار مفهوم اساسی OOP

3-1-راه اندازی محیط برنامه ریزی

4-1-درباره‌ی دوره

فصل دوم شی ها( objects)

1-2-معرفی

2-2-مقدار دهی به شی، اولین روش(object literal syntax)

3-2-factory ها چیست و وقتی شی behavior دارد (factories)

4-2-سازنده‌ها چی هستند(constructor)

5-2-  مفهوم constructor property

6-2-چرا تابع همان شی است و برابر هستند؟(Function is equal to object)

7-2-تفاوت داده‌های value type و reference type

8-2-اضافه یا پاک کردن ویژگی‌ها 

9-2-شمارش ویژگی‌ها (Enumerating properties)

10-2-انتزاع و تجرید (abstraction)

11-2-private properties and methods in java  (تعریف ویژگی پنهان)script classes

12-2-getters و setters در جاوا اسکریپت

13-2-تمرین

14-2-راه حلی برای تمرین

فصل سوم-ارث بری و prototype

1-3-وراثت(inheritance)

2-3-وراثت prototypical

4-3-وراثت چند مرحله

5-3- مفهوم constructor prototype

6-۳- فرق عضو prototype و عضو instance

7-3-(تکرار و حلقه)iterating properties

8-3-نکته

9-3-تمرین

10-3-را حلی برای تمرین

فصل 4 –وراثت prototypical

1-4-ساخت یک prototypical

2-4-تنظیم constructor

3-4- super constructor چیست؟

4-4-وراثت function و تابع

5-4-مفهوم method override و دوباره تعریف کردن یک متد.

6-4-چند ریختگی و چند شکلی polymorphism

7-4-کی به جای وراثت از ترکیب composition استفاده کنیم؟

8-4-mixin چیست و چگونه کار می‌کند؟

9-4-تمرین1

10-4- راه حل

11-4- تمرین 2

۱۲-۴-راه حل

فصل 5- class ها در ES6

1-5-class ها در ES6

2-5-Hoisting

3-5-متدهای static(Static methods)

4-5-this

5-5-private properties در ES6 با استفاده از symbolsها

6-5- private properties در ES6 با استفاده از weak maps

7-5-getter   و setters

8-5-وراثت

9-5-متد riding

10-5-تمرین

11-5-راه حل

فصل 6- ماژول‌های ES6 (Modules)

1-6-ماژول‌ها

2-6-ماژول‌های common js

3-6-ماژول‌های ES6

4-6-ابزار ES6

5-6-Babel

6-6-weak pack چیست




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 8:47:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

00:04:00

معرفی دوره

2
  • چهار مفهوم اساسی در OOP *

00:15:39

به چهار مفهوم Encapsulation , Abstraction , inheritance , polymorphism نگاه کلی‌ای داریم تا در طول دوره به طور کامل بررسی شوند.

3
  • راه‌اندازی محیط برنامه نویسی

00:05:30

ریختن یک ادیتور، افزونه live server

4
  • ساختار کلی دوره

00:05:05

توضیحات کلی راجب فصل‌های دوره

5
  • معرفی

00:02:00

معرفی مباحث فصل دوم دوره

6
  • تعریف یک شی(Object literal syntax)

00:06:50

اولین روش برای تعریف یک شی را در مثال توضیح می‌دهیم.

7
  • factory ها

00:05:55

وقتی شی رفتار دارد.

8
  • constructor function

00:10:23

تابع سازنده

9
  • ویژگی سازنده (constructor)

00:05:58

در این جلسه سازنده‌های دو شی جلسه‌های قبل را مشاهده و با هم مقایسه می‌کنیم.

10
  • چرا تابع همان شی است؟ (function = object)

00:10:12

چرا تابع همان شی است؟ (function = object)

11
  • تفاوت داده‌های Value type و Reference type

00:12:42

(این جلسه رایگان است.)

12
  • اضافه و پاک کردن ویژگی‌ها

00:09:37

اضافه و پاک کردن ویژگی‌ها

13
  • شمارش ویژگی ها (Enumerating properties)

00:08:05

ویژگی داده‌های شمارشی (Enumerating properties)

14
  • تجرید و انتزاع (Abstraction)

00:07:51

تجرید و انتزاع (Abstraction) به صورت مفهومی توضیح داده می‌شود.

15
  • تعریف متد‌ها و ویژگی‌های پنهان

00:09:17

private properties and methods

16
  • getter و setter

00:14:12

در این جلسه با مثال getter و setter را تعریف می‌کنیم و یک اعتبار سنجی ساده داریم.

17
  • تمرین اول (فصل دوم) کرنومتر

00:04:52

تعریف یک کرنومتر با برنامه نویسی شی گرا

18
  • پاسخ تمرین اول (فصل 2)

00:06:49

کرنومتر با برنامه نویسی شی گرا

19
  • وراثت چیست؟

00:05:26

وراثت چیست؟(رایگان)

20
  • وراثت prototypical یا prototypal چیست؟

00:11:58

وراثت prototypical یا prototypal (رایگان)

21
  • وراثت چند سطحی (چندگانه)

00:06:51

وراثت چند سطحی (چندگانه)

22
  • property attributes

00:14:35

property attributes

23
  • constructor prototype

00:11:04

constructor prototype

24
  • عضو prototype و عضو instance چیست؟

00:14:54

عضو prototype و عضو instance چیست؟

25
  • تکرار در عضو‌های instance و prototype

00:08:21

تکرار در عضو‌های instance و prototype

26
  • هیچوقت شی‌های built-in را تغییر ندهید.

00:04:15

هیچوقت شی‌های built-in را تغییر ندهید.

27
  • تمرین

00:03:00

تمرین

28
  • پاسخ تمرین

00:11:40

پاسخ تمرین

29
  • ساختن وراثت prototypical

00:14:12

ساختن وراثت prototypical (جلسه‌ی رایگان)

30
  • ریست کردن سازنده‌ها

00:09:30

ریست کردن سازنده‌ها

31
  • سوپر سازنده چیست

00:08:11

Super constructor

32
  • وراثت تابع واسطه یا میانی

00:07:57

وراثت تابع واسطه یا میانی

33
  • نادیده گرفتن یک متد Method over riding

00:07:44

نادیده گرفتن یک متد (Method over riding)

34
  • چند ریختی یا چند شکلی (polymorphism)

00:10:05

چند ریختی یا چند شکلی (polymorphism)

35
  • کی از وراثت استفاده می‌کنیم؟

00:07:03

کی از وراثت استفاده می‌کنیم؟ (رایگان)

36
  • Mixins

00:14:52

Mixins/composition

37
  • تمرین اول

00:05:47

تمرین اول(فصل 4)

38
  • پاسخ تمرین اول

00:09:33

پاسخ تمرین اول

39
  • تمرین دوم

00:04:29

تمرین دوم (فصل چهارم)

40
  • پاسخ تمرین دوم

00:08:31

پاسخ تمرین دوم

41
  • کلاس‌های ES6

00:09:30

کلاس‌های ES6

42
  • Hoisting

00:07:30

Hoisting

43
  • متد‌های استاتیک

00:09:32

متد‌های Static

44
  • this

00:10:42

this به طور مفصل

45
  • ویژگی‌های پنهان با استفاده از symbol‌ها در ES6

00:13:03

ویژگی‌های پنهان با استفاده از symbol‌ها در ES6

46
  • ویژگی‌های پنهان با استفاده از WeakMap

00:12:00

ویژگی‌های پنهان با استفاده از ویک مپ ES6

47
  • getter و setter در ES6

00:05:58

getter و setter در ES6

48
  • وراثت در ES6

00:07:23

وراثت در ES6

49
  • method overriding

00:04:30

method overriding * جلسه‌ی 9 از فصل 5*

50
  • تمرین

00:06:00

تمرین

51
  • پاسخ تمرین

00:07:36

پاسخ تمرین

52
  • ماژول‌ها

00:05:31

ماژول‌ها(فصل 6)

53
  • ماژول‌های commonjs

00:08:41

ماژول‌های commonjs

54
  • ماژول‌های ES6

00:05:35

ماژول‌های ES6

55
  • ابزار‌های ES6

00:02:20

ابزار‌های ES6

56
  • babel

00:13:57

babel

57
  • webpack چیست؟

00:15:25

webpack چیست؟

58
  • نحوه‌ی رفع اشکال و ارتباط با من

00:02:04

نحوه‌ی رفع اشکال و ارتباط با من

59
  • تفاوت Call/Apply/bind (درخواستی)

00:14:26

تفاوت Call/Apply/bind (درخواستی) سطح 1...توضیحاتِ کلی

60
  • Scope و Lexical Scoping (درخواستی)

00:13:49

Scope و Lexical Scoping (درخواستی)

61
  • OOP vs FP

00:06:53

برنامه نویسی شی گرا و برنامه نویسی تابعی

دوره های دیگر مدرس

مشاهده همه دوره ها

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .