آموزش دیزاین پترن ها (Design Pattern) در سی شارپ
خلاصه و مرور اجمالی دوره
در این دوره به یک نمای اجمالی و وسیع و جامع از الگوهای طراحی (دیزاین پترن ها) در سی شارپ و دات نت از رویکرد و نظر عملی میپردازیم .
در این دوره از رویکرد های مدرن برنامه نویسی استفاده میکنیم مانند تزریق وابستگی ها و برنامه نویسی واکنشی و...
پرداختن به بحث در مورد تفاوت الگوها و انواع رویکرد های جایگزین (روش های جایگزین)
در این دوره مروری کلی بر کلیه الگوهای GoF یا همان گروه چهار نفره خواهیم داشت همانطور که در کتاب اصلی آن ها این الگوها وجود دارد البته همراه با تغییرات روز و اصلاحات انجام گرفته و بحث در مورد استفاده از الگوها در زبان سی شارپ.
چه چیزی یاد خواهید گرفت :
· شناختن دیزاین پترن ها (الگوهای طراحی) و استفاده کردن از آن ها
· دلیل به کار گرفتن دیزاین پترن ها و کاربرد پذیری آن ها
· اصلاح طرح های موجود با دیزاین پترن ها
پیش نیاز های دوره :
· درک خوبی از زبان سی شارپ
· آشنایی با اخرین ویژگی های سی شارپ
· درک خوب و آشنایی با اصول طراحی شی گرا
تاریخچه الگوهای طراحی :
دیزاین پترن ها در سال 1994 همراه با کتاب Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software که به دست Erich Gamma و John Vlissides و Ralph Johnson و Richard Helm که به گروه چهار نفره (GoF – Gang of Four) مشهور هستند ، معروف شدند.
دیزاین پترن ( الگوی طرحی ) چیست ؟
1 - دیزاین پترن ها راه حل های رایج و قابل استفاده برای مشکلات رایج در طراحی نرم افزار هستند.
2 - دیزاین پترن ها راه کارهایی بهینه و با قابلیت استفاده مجدد برای مشکلات برنامه نویسی هستند.
دیزاین پترن ها سرعت کد نویسی رو بالا میبرند چونکه الگوهایی هستند از پیش آماده و تست شده که در اختیار برنامه نویس ها برای انواع موقعیت ها استفاده میشوند.
دیزاین پترن ها به خودی خود مشکلات رو حل نمیکنند بلکه ابزار مناسبی هستن که به ما در حل مشکلات در برنامه نویسی کمک میکنند .
جذابیت دیزاین پترن ها جادوانه است : آن ها را در کتابخانه ها می بینیم بعضی از آن ها به صورت ذاتی در زبان های برنامه نویسی وجود دارند و احتمالا شاید متوجه نیستید که در آن جا وجود دارند و شما از آن ها به صورت روزمره استفاده میکنید.
در این دوره ما همه ی دیزاین پترن های GoF رو پوشش میدیم این دیزاین پترن ها به 3 دسته اصلی تقسیم بندی میشوند.
SOLID Design Principles: Single Responsibility Principle, Open-Closed Principle, Liskov Substitution Principle, Interface Segregation Principle and Dependency Inversion Principle
1- Creational Design Patterns: Builder, Factories (Factory Method and Abstract Factory), Prototype and Singleton
2-Structrural Design Patterns: Adapter, Bridge, Composite, Decorator, Façade, Flyweight and Proxy
3-Behavioral Design Patterns: Chain of Responsibility, Command, Interpreter, Iterator, Mediator, Memento, Null Object, Observer, State, Strategy, Template Method and Visitor
این دوره مناسب توسعه دهندگان سی شارپی هست که نمیخوان فقط یک مثال از کتاب های درسی را ببینند اما میخواهند انواع مختلف و ترفند های مدرن رو ببینند
این دوره برای چه کسانی مناسب است ؟
افراد مبتدی و افراد باتجربه
کسانی که مشتاق یادگیری الگوهای طراحی و استفاده از آن ها هستند
نظرات کاربران در رابطه با این دوره