قیمت این دوره: 100,000 تومان
  • مدرس دوره : امیرسجاد حسین پور
  • تعداد ویدیوها : 24 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 6:44:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1400/12/26
آموزش ساخت بازی با استفاده از پایتون مقدماتی

آموزش ساخت بازی با استفاده از پایتون مقدماتی

زبان برنامه نویسی پایتون، یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا به حساب میاد که امروزه تونسته جای خودش رو در میان قلب برنامه نویس ها تثبیت کنه!

با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون شما می تونید فعالیت های مختلفی رو انجام بدید. مثلا شما می توانید وب اپلیکیشن طراحی کنید، در زمینه امنیت و هک شبکه فعالیت کنید و یا حتی بازی بسازید. البته که اصلی ترین کاربرد پایتون مربوط به هوش مصنوعی و علوم داده هست ولی، بازی هایی که با استفاده از پایتون ساخته میشن بازی های پایدار و قوی به حساب میان.

داخل این دوره ما از 0 پایتون رو شروع می کنیم و باهمدیگه سطح های پیشرفته ترش رو میبینیم. نگاهی به مباحث oop می اندازیم و در نهایت، وارد مبحث طراحی و ساخت بازی میشیم. در این دوره ما قراره 4 پروژه عملی بازی رو با هم طراحی کنیم. امیدوارم که از این آموزش نهایت استفاده رو ببرید. 

پیش نیاز : ندارد

سرفصل های دوره :

 نصب پایتون و اناکوندا

دیتاتایپ ها

متغیر ها و اپراتور ها

توابع String

ساختمان داده در پایتون

دستورات شرطی و حلقه ها

توابع، فایل ها و ماژول ها

کلاس و کانستراکتور

Inheritance  و encapsulation

شروع کار با دکوراتور ها

پروژه عملی اول: بازی انتخاب رنگ

پروژه عملی دوم: بازی Hangman

پروژه عملی سوم: بازی Tic Tac Toe

ماژول Pygame در پایتون

پروژه عملی چهارم: بازی پینگ پونگ




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 6:44:00
  • لطفا در صورت اقدام به دانلود تا انتها فرایند دانلود ، این صفحه را باز نگاه دارید.

1
  • معرفی دوره

00:03:20

معرفی دوره

2
  • نحوه دریافت بیشترین اطلاعات از این دوره

00:02:41

نحوه دریافت بیشترین اطلاعات از این دوره

3
  • جلسه اول: نصب پایتون و آناکوندا

00:11:24

در این جلسه ما نسبت به نصب پایتون، آناکوندا و جوپیتر اقدام می کنیم. توصیه میکنم که visual studio code همراه با اکستنشن پایتون رو هم نصب کنید. در ادامه دوره از ویژوال استدیو استفاده می کنیم.

4
  • جلسه دوم: DtaTypes

00:07:26

در این قسمت ما به معرفی و بررسی دیتا تایپ ها می پردازیم.

5
  • قسمت سوم: متغیر ها و اپراتور ها

00:15:42

در این قسمت ما اپراتور ها و متغیر ها رو بررسی می کنیم.

6
  • قسمت چهارم: توابع استرینگ

00:23:09

در این قسمت ما توابع استرینگ رو بررسی می کنیم.

7
  • قسمت پنجم: ساختار داده ها در پایتون

00:20:17

در این قسمت ما به بررسی ساختار داده های پایتون و مقایسه آنها می پردازیم.

8
  • قسمت ششم: دستور های شرطی و حلقه ها

00:19:30

در این قسمت ما نگاهی به دستور های شرطی، حلقه ها و مدیریت خطا می اندازیم.

9
  • قسمت هفتم: توابع، فایل ها و ماژول

00:21:56

در این قسمت ما به بررسی توابع و فایل ها و ماژول های پایتون میپردازیم.

10
  • قسمت هشتم: کلاس ها و کانستراکتور ها

00:11:17

در این قسمت ما وارد مباحث OOP میشیم و کلاس ها و کانستراکتور هارو بررسی می کنیم.

11
  • قسمت نهم: Inheritance and Encapsulation

00:14:25

در این قسمت ما به بررسی سریع دو مبحث مهم یعنی انهریتنس و انکپسولیشن می پردازیم

12
  • قسمت دهم: کار با دکوراتور ها

00:18:35

در این قسمت ما به بررسی و کار با دکوراتور ها می پردازیم.

13
  • قسمت یازدهم: بازی انتخاب رنگ

00:17:40

در این قسمت ما یک بازی ساده رو طراحی می کنیم که داخلش کاربر یک رنگ رو انتخاب میکنه و اون رنگ با رنگ کامپیوتر مقایسه میشه و نتیجه نهایی به کاربر نمایش داده میشه.

14
  • قسمت دوازدهم: بازی هنگ من

00:17:40

در این قسمت ما بازی هنگ من رو با استفاده از کنسول طراحی می کنیم.

15
  • قسمت سیزدهم: بازی Tic Tac Toe

00:37:31

در این قسمت ما با استفاده از ماژول Tkinter یک بازی به نام Tic tac toe طراحی می کنیم.

16
  • قسمت چهاردهم: حرکات اولیه در Pygame

00:13:21

در این قسمت ما برای اولین بار با لایبریری پای گیم کار می کنیم و کاراکتر ساده ای رو طراحی می کنیم.

17
  • قسمت پانزدهم: پرش و مرز در پای گیم

00:09:06

در این قسمت ما به بررسی پرش در pygame می پردازیم

18
  • قسمت شانزدهم: اسپرایت در پای گیم

00:14:01

در این قسمت ما گرافیک واقعی رو وارد محیط پای گیم می کنیم.

19
  • قسمت هفدهم: سیستم شلیک

00:28:14

در این قسمت ما سیستم شلیک رو طراحی می کنیم.

20
  • قسمت هجدهم: حرکات انمی در پای گیم

00:20:23

در این قسمت با استفاده از پای گیم انمی را طراحی می کنیم.

21
  • قسمت نوزدهم: Collider در پای گیم

00:11:58

در این قسمت ما به بررسی کلایدر و برخورد در پای گیم می پردازیم

22
  • قسمت بیستم: Hp در پای گیم

00:12:36

در این قسمت ما به بررسی و طراحی سیستم HP در پای گیم می پردازیم

23
  • قسمت بیست و یکم: موسیقی و ضربه خوردن به پلیر

00:20:46

در این قسمت ما موسیقی را به پای گیم اضافه می کنیم

24
  • قسمت بیست و دوم: بازی پینگ پونگ

00:31:56

در این قسمت ما بازی پینگ پونگ رو باهم طراحی می کنیم.


نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .