آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

دوره حضوری و آنلاین آموزش برنامه نویسی پایتون

پایتون یکی از زبان های چند منظوره ،  شی گرا و سطح بالا می باشد که کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است .

ساده بودن پایتون برای یادگیری و  محاسبه معادلات پیچیده و تحلیل های داده ، از دلایل جذابیت بالای این زبان میباشد .

در طول این دوره به مفاهیم پایه و اساسی این زبان قدرتمند تسلط پیدا خواهید کرد .

پس وقت رو از دست نده...

قیمت این دوره: رایگانــ
  • مدرس دوره : محمد معین آذری
  • تعداد ویدیوها : 19 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 5:2:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/01/30
آموزش مقدماتی کتابخانه Pygame

آموزش مقدماتی کتابخانه Pygame

در این دوره ما روش برنامه نویسی گرافیکی سطح پایین به صورت کلی آشنا میشیم و کلاس ها و دستور های کتابخونه پایگیم رو با هم یاد میگیریم.

کتابخونه پایگیم به منظور توسعه دادن بازی های دو بعدی طراحی شده و شما میتونید یک برنامه یا بازی رو فقط با استفاده از یک سری اسکریپت پایتون کمتر ازچند ساعت بنویسید!

اگر برنامه نویسی زبان پایتون رو به تازگی شروع کردید پیشنهاد میکنم حتما این کتابخونه بی نظیر رو یاد بگیرید چون علاوه بر سهولت یادگیری، پتانسیل و انعاطف پذیری بالایی هم داره که با مزایای زبان پایتون مثل کتابخانه های متعدد و کراس پلتفرم بودن ترکیب میشه و در نتیجه قدرت شما رو به عنوان برنامه نویس افزایش میده!

 

سرفصل های دوره :

راه اندازی و نصب کتابخانه پایگیم
باز و بسته کردن یک پنجره
معرفی سیستم رنگی RGB  و کلاس Color
معرفی سیستم مختصاتی یا coordination  در کتابخانه Pygame
رندر کردن اشکال ابتدایی (خط،دایره،مربع)
رندر کردن اشکال پیچیده
دریافت رویداد های کیبورد
دریافت رویداد های ماوس
کنترل کردن سرعت اجرای برنامه یا FPS
لود کردن و رندر کردن تصاویر
معرفی ساب ماژول pygame.transform ، و تغییر ابعاد و زاویه تصاویر لود شده
پخش موسیقی و افکت های صوتی در ساب ماژول pygame.mixer
رندر کردن فونت و نوشته در ساب ماژول pygame.font
بررسی سه فانکشن اصلی دریافت و تفسیر اونت ها ، و رندر و آپدیت
بررسی کانال آلفا در کلاس Surface
بررسی نکات مربوط به بهینه سازی برنامه


پیش نیاز های دوره :

  1. زبان پایتون تا سطح مقدماتی

فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 5:2:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • آشنایی با کتابخانه پایگیم

00:08:52

آشنایی با قابلیت ها و موارد استفاده ی کتابخانه پایگیم

2
  • راه اندازی و نصب کتابخانه ی پایگیم

00:11:19

آشنایی با چگونگی نصب پایگیم از طریق pip در سیستم عامل های لینوکس و ویندوز و بررسی مشکلات احتمالی نصب pip و python

3
  • معرفی چند IDE و فضای کدنویسی

00:08:21

معرفی فضاهای کدنویسی Pycharm, Sublime, و VSCode و مقایسه آن ها

4
  • راه اندازی یک پروژه در Pycharm

00:07:49

راه اندازی یک پروژه در پایچارم ٬ توضیح در مورد حل مشکلات احتمالی نصب ورژن های متعدد پایتون

5
  • باز و بسته کردن یک پنجره

00:15:25

باز کردن یک پنجره٬روش صحیح بستن یک پنجره٬آشنایی با فلاگ Resizable

6
  • معرفی سیستم رنگی RGB و کلاس Color

00:19:10

معرفی سیستم رنگی RGB و کانال آلفا ٬ بررسی روش های مختلف represent کردن رنگ ها ٬ بررسی مزایای استفاده از کلاس Color

7
  • معرفی سیستم مختصاتی پایگیم

00:21:33

معرفی سیستم مختصاتی یا coordination ٬ بررسی تئوری رندر کردن اشکال ٬ بررسی نکات مربوطه برای بهینه سازی بخش رندرینگ برنامه

8
  • رندر کردن اشکال ابتدایی

00:30:40

رندر کردن مربع٬مستطیل خط و دایره. بررسی مزایای استفاده از کلاس Vector2 ٬ بررسی متد Vector2.lerp

9
  • حل تمرین شماره ۱

00:11:31

حل تمرین مربع های همگام

10
  • رندر کردن اشکال پیچیده

00:21:30

رندر کردن اشکال پیچیده و روش استفاده از معادلات ریاضی برای دستیابی نسبت و فاصله ی دقیق راس ها و ضلع های شکل مورد نظر

11
  • حل تمرین شماره ۲

00:11:27

حل تمرین شش ضلعی چرخان

12
  • دریافت رویداد های کیبورد

00:16:17

آشنایی با روش دریافت گرفتن اونت های کیبورد و حالات مختلف press,hold و release

13
  • دریافت رویداد های ماوس

00:16:51

دریافت رویداد های ماوس٬دریافت جایگاه و موجودیت ماوس داخل پنجره

14
  • کنترل کردن سرعت اجرای برنامه

00:12:05

کنترل کردن fps و سرعت اجرای حلقه ی بازی

15
  • لود کردن و رندر کردن تصاویر

00:08:18

لود کردن و رندر کردن تصاویر و آشنایی با چند متد کلاس Surface

16
  • معرفی ساب ماژول transform

00:16:02

تغییر اندازه و زاویه سطوح surface با استفاده از متد های scale,rotate و flip

17
  • پخش موسیقی و افکت های صوتی

00:16:25

آشنایی با روش پخش موسیقی و افکت های صوتی و بررسی مزایا و معایب استفاده از کلاس Sound و متد music

18
  • معرفی ساب ماژول font

00:14:40

معرفی ساب ماژول font برای رندر کردن نوشته. بررسی مزایا و معایب کلاس های Font و SysFont

19
  • انجام پروژه ماربازی و حرف آخر

00:34:41

انجام پروژه ماربازی و نکات تکمیلی


نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .