قیمت این دوره: رایگانــ
  • مدرس دوره : متین خلیلی
  • تعداد ویدیوها : 19 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 10:39:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/03/24
آموزش پروژه محور JavaFX

آموزش پروژه محور JavaFX

جاوا fx چیست ؟

جاوا FX یکی از کتابخانه‌های جاوا می‌باشد که به منظور ساخت برنامه‌های کاربردی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.برنامه ای نوشته شده با استفاده از این کتابخانه را می‌توان بر روی چندین سیستم عامل اجرا کرد.با استفاده از JavaFX می‌توانیم برنامه خود را بر روی دستگاه‌های مختلفی از جمله کامپیوترهای دسکتاپ، تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، تبلت ها و … به اجرا در آوریم.

برنامه نویسان جاوا برای ایجاد نرم افزارهای رابط کاربر گرافیکی یا Application GUI (Graphical User Interface) ها، از کتابخانه‌هایی مانند Advanced Windowing Toolkit و Swing استفاده می‌کردند.پس از ظهور JavaFX، برنامه نویسان جاوا می‌توانستند GUI Application هایی با محتوای غنی تر و کارآمد تری را با JavaFX ایجاد کنند.

چرا به جاوا اف ایکس نیاز داریم؟

برای توسعه برنامه‌های سمت کلاینت ( کاربر) با امکانات غنی، برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از کتابخانه‌های مختلف، امکاناتی مانند مدیا، کنترل‌های واسط کاربر، وب، 2D، 3D و … را به برنامه‌های خود اضافه کنند.JavaFX شامل تمام این امکانات در یک کتابخانه می‌باشد.به علاوه اینکه توسعه دهنده‌ها می‌توانند به امکانات موجود در کتابخانه‌های جاوا مانند Swing نیز دسترسی داشته باشند.

جاواFX مجموعه ای از API ها یا واسط‌های برنامه نویسی گرافیکی را ارائه می‌دهد که اهرمی برای GPU های (واحد پردازش گرافیکی) مدرن می‌باشند و از طریق آن سخت افزار می‌تواند تولید گرافیک را سرعت بخشد. همچنین JavaFX واسط‌هایی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها توسعه دهندگان می‌توانند انیمیشن‌های گرافیکی و کنترل‌های واسط کاربری را با یکدیگر ترکیب کنند.

جاواFX می‌تواند با تکنولوژی‌هایی مانند Java، Groovy و JRuby که بر مبنای JVM هستند مورد استفاده قرار گیرد.توسعه دهندگانی که JavaFX را انتخاب می‌کنند نیاز به یادگیری تکنولوژی جدیدی ندارند و همان دانش قبلی که در مورد تکنولوژی‌هایی که پیش تر نام برده شد، برای توسعه برنامه‌های اینترنتی با استفاده از JavaFX کافی می‌باشد.




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 10:39:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

00:03:00

معرفی دوره

2
  • مقدمه

00:17:00

در این بخش به معرفی و بررسی معماری کتابخانه fx و ساختار برنامه های fx می پردازیم

3
  • آموزش maven و راه اندازی javafx

00:25:00

در این بخش به آموزش استفاده از maven و نحوه import کردن کتابخانه به پروژه از طریق maven و اضافه کردن دستی میپردازیم ... همچنین نحوه بالااوردن برنامه های fx رو یاد میگیرید

4
  • آشنایی با انواع کامپوننت های گرافیکی قسمت اول

00:30:00

در این بخش با انواع کامپوننت های گرافیکی و نحوه ی استفاده از api اونا رو یاد میگیریم
 

5
  • آشنایی با انواع کامپوننت های گرافیکی قسمت دو

00:15:00

در این بخش به معرفی layout ها و معرفی انواع event ها و مقدماتی درباره کنترل event ها میپردازیم.

6
  • آموزش استفاده از layout و پیاده سازی صفحه login

00:18:00

در این بخش نحوه ساخت صفحه لاگین با استفاده از layout ها رو یاد میگیرین

7
  • آموزش معماری mvc و نحوه کنترل کردن event ها

00:28:00

در این بخش نحوه مدیریت event هارو یاد میگیرید همچنین نحوه جداسازی و مرتب کردن اجزای مختلف کدتون در قالب معماری mvc رو یادمیگیرید

8
  • پیاده سازی یک صفحه ساده سیستم ثبت اطلاعات دانشجو

00:28:00

در این قسمت یاد میگیرید چطوری از table view استفاده کنید و اینکه چطور از string property ها استفاده کنید.همچنین یاد میگیرید چطوری توی layout ها طول و عرض کامپوننت ها رو یکسان کنید

9
  • آموزش نحوه انتقال اطلاعات بین صفحه های مختلف یک برنامه

00:30:00

در این بخش یاد میگیرید چطوری اطلاعات رو از یک صفحه بگیرید و توی کنترلر یک صفحه دیگه ازش استفاده کنید و به نحوی از طریق یک صفحه صفحه ی دیگر رو مدیریت کنید. همچنین نحوه update کردن table view رو یادمیگیرید

10
  • استفاده هوشمندانه از layoutها , گرفتن شیء انتخاب شده از table و نحوه بستن thread fx

00:15:00

در این بخش یاد میگیرید چطوری از layout ها هوشمندانه تر استفاده کنید همچنین یاد میگیرید چطوری از table view شیء انتخاب شده رو بگیرید و از جدول پاک کنید. همچنین نحوه بستن برنامه های fx رو یاد میگیرید

11
  • آموزش طراحی صفحه در محیط scene builder , درک مفاهیم margin و padding و کد های fxml

00:31:00

 نحوه ی استفاده از layout ها و معرفی قسمت های بیشتر scene builder و همچنین معرفی کامل مفاهیم margin و padding و توضیح و تغییر کد های fxml

12
  • همه چیز درباره fxml و کنترلر ها

00:29:00

در این بخش انواع مختلف روش های لود کردن صفحات fxml و روش های پیاده سازی handler ها رو یاد میگیرین همچنین با متد initialize و تفاوت اون با متد سازنده رو یاد میگیرید

13
  • ساخت نمایشگر هفت تکه (seven segment) و کاربرد multi threading

00:26:00

در این قسمت نحوه ساخت کامپوننت های گرافیکی در قالب ساخت نمایشگر هفت تکه و همچنین کابرد multi threading در javafx میپردازیم

14
  • ساخت ساعت با استفاده از نمایشگر های هفت تکه

00:17:00

در این قسمت نحوه استفاده از کامپونتی که جلسه ی قبل طراحی کردیم در قالب ساخت ساعت به نمایش میگذاریم

15
  • پروژه پایانی قسمت اول : راه اندازی پایگاه داده

01:28:00

در این قسمت به آموزش ساخت پایگاه داده میپردازیم . پیشنیاز آشنایی با زبان sql است.

16
  • پروژه پایانی قسمت دوم: صفحه ورود و ثبت نام

00:55:00

در این قسمت صفحه لاگین و رجیستر برنامه به همراه تغییراتی در دیتابیس برنامه انجام میشه

17
  • پروژه پایانی قسمت ۳ : پیاده سازی responsive زمین بازی

01:09:00

در این بخش توضیحات بیشتری درباره responsive بودن کامپوننت ها قرار داده شده . نحوه bind کردن عرض و ارتفاع کامپوننت ها و پیاده سازی زمین اصلی بازی توضیح داده شده.

18
  • پروژه پایانی قسمت چهارم

01:22:00

پیاده سازی الگوریتم پخش کشتی ها به صورت تصادفی در زمین بازی

19
  • پروژه پایانی قسمت آخر

00:33:00

تکمیل منطق بازی


نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .