آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

دوره حضوری و آنلاین آموزش برنامه نویسی پایتون

پایتون یکی از زبان های چند منظوره ،  شی گرا و سطح بالا می باشد که کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است .

ساده بودن پایتون برای یادگیری و  محاسبه معادلات پیچیده و تحلیل های داده ، از دلایل جذابیت بالای این زبان میباشد .

در طول این دوره به مفاهیم پایه و اساسی این زبان قدرتمند تسلط پیدا خواهید کرد .

پس وقت رو از دست نده...

قیمت این دوره: رایگانــ
  • مدرس دوره : رها موسوی
  • تعداد ویدیوها : 15 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 2:57:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/03/12
آموزش کتابخانه Matplotlib برای رسم نمودار در پایتون

آموزش کتابخانه Matplotlib برای رسم نمودار در پایتون

مردم روز به روز بیشتر به مزایای گسترده استفاده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ پی می برند .با این حال ، اکثر مردم فاقد مهارت و زمان لازم برای درک این داده ها به شکل اصلی خود هستند. اینجاست که ویژال کردن داده ها وارد می شوند.  روشی برای خواندن ، درک  آسان  با استفاده از نمودارها و سایر ابزارهای نمایش های بصری داده ها زبان پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی می باشد که کتابخانه های متعددی دارد Matplotlib  یکی از در دسترس ترین و کارآمدترین از کتابخانه های پایتون است که برای تحلیل داده ها و یادگیری ماشین استفاده می شود. در این آموزش سعی داریم به زبان ساده از ابتدا چگونگی نصب و کار با این کتابخانه ی بسیار پر کاربرد پایتون را تشریح کنیم. در پایان دوره هم با حل مثال و تمرینات متعدد به کاربردهای این کتابخانه مسلط شویم.
این دوره به طور ویژه برای دانشجویانی طراحی شده است که می خواهند روش های مختلفی را برای نمایش بصری داده های پایتون بیاموزند. با اتمام این دوره ، شما نه تنها درک عمیقی از گزینه های موجود برای رسم داده ها در قالب نمودارهای مختلف  کسب خواهید کرد ، بلکه دانش لازم برای ایجاد نمودارهای  که از نظر بصری جذاب باشد را نیز داشته باشید.




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 2:57:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

00:05:00

معرفی دوره

2
  • نصب کتابخانه و سایر پیش نیازها

00:11:00

در این جلسه به معرفی و نصب کتابخانه و ادیتورهای و پلتفرم های موردنیاز بزای کار با این کتابخانه، می پردازیم.

3
  • معرفی ماژول pyplot و رسم نمودار ساده با استفاده از آن

00:09:00

در این جلسه به معرفی ماژول pyplot پرداخته و سپس شروع به کار با این ماژول کرده و یک نمودار ساده رو با استفاده از ان رسم می کنیم، در پایان هم به مقایسه کدنویسی در جوپیتر و سایر کد ادیتورها می پردازیم.

4
  • چگونگی قرار دادن عنوان و برچسب برای محورها و خطوط در نمودار

00:10:00

در این جلسه به چگونگی اضافه کردن عنوان و و ساب تایتل و همچنین قراردادن لیبل یا برچسب برای محورها یا برای نمودارهای چند خطی می پردازیم. یادگیری این بخش برای رسم نمودارهای شکیل تر و قابل فهم تر ضروریست

5
  • رسم نمودار میله ای و هیستوگرام

00:14:00

 در این جلسه به نحوه رسم نمودارهای بارچارت یا میله ای و نمودار هیستوگرام و نحوه ایجاد تغییرات در این نمودارها میپردازیم. 
 

6
  • رسم نمودار نقطه ای (scatter plot)

00:07:00

در این جلسه به نحوه رسم نمودار نقطه ای و نکات مربوط به ان میپردازیم.. 

7
  • رسم نمودار توده ای (stack plot)

00:09:00

در این جلسه به نحوه رسم نمودار توده ای و نکات مربوط به ان میپردازیم و با این نمودار و کاربرداش بیشتر اشنا میشیم.

8
  • رسم نموداردایره ای (pie chart)

00:09:00

در این جلسه به نحوه رسم نمودار دایره ای و نکات مربوط به ان میپردازیم و با این نمودار و کاربرداش مثل محاسبه اتوماتیک درصداها بیشتر اشنا میشیم
 

9
  • خواندن داده ها از فایل به فایل پایتونی

00:12:00

در این جلسه به موضوع بسیار مهم خواندن و بارگذاری داده ها از فایل(متنی یا csv) میپردازیم. با استفاده از دو روش مرسوم داده ها رو از فایل میخوانیم و نمودار آن را رسم می کنیم. 

10
  • استایل اماده برای رسم نمودارهای حرفه ای

00:15:00

در این جلسه نکات تکمیلی برای رسم نمودار با استفاده از کتابخانه matplotlib عنوان میشود و نکاتی برای رسم نمودار های حرفه ای تر عنوان میشود. به علاوه استایل های اماده برای رسم نمودارها معرفی می شوند.  
 

11
  • رسم نمودار میله ای گروهی و نمودار میله ای افقی

00:11:00

 در این جلسه نکات تکمیلی برای رسم نمودار میله ای عنوان می شود. در این بخش در خصوص رسم نمودار میله ای افقی و رسم چندین نمودار میله ای به صورت همزمان اشاره می شود. این بخش برای ارائه گزارش در بحث های اماری، مقالات و پروژه های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است.

12
  • پر کردن فضای میان نمودارهای خطی

00:16:00

در این جلسه در خصوص پر کردن فضای میان نمودارهای خطی صحبت می کنیم، پر کردن فضای میان نمودار نه تنها به حرفه ای شدن نمودار کمک می کند بلکه اگه فضای درست را برای پر کردن انتخاب کنیم باعث می شود که اطلاعات خوبی برای انالیز بهتر داده ها به دست اوریم.

13
  • رسم نمودار مربوط به سری های زمانی

00:20:00

در این جلسه راجع به رسم نمودارهای مربوط به سری های زمانی صحبت می کنیم. سری های زمانی کاربرد زیادی در علوم مختلف مخصوصا اقتصاد و تحلیل های مالی دارند، رسم این نمودار های برای تحلیل مسایل مالی مثل بازار بورس بسیار حائز اهمیت است. از انجایی که محور افقی این نمودارها زمان هست، برای رسم ان نیاز به کتابخانه ها و ماژول های مربوط به زمان و تاریخ دارید که در این ویدیو به صورت کامل معرفی و اجرا می شوند

14
  • رسم نمودار برای ثبت لحظه ای و لایو اطلاعات

00:16:00

در این جلسه با یکی از کاربردهای بسیار جالب و مهم کتابخانه matplotlib اشنا میشوید، توی سایت های مربوط به قیمت طلا و ارز معمولا نمودارهایی قرار دارد که قیمت طلا و ارز رو به صورت لایو نمایش میدهد، در این قسمت اموزش میبینید که چگونه این قبیل نمودارها رو رسم کنید.

15
  • رسم نمودار های چند قسمتی وساب پلات

00:13:00

در این جلسه با رسم ساب پلات اشنا میشوید که برای رسم چندین نمودار در یک صفحه جهت مقایسه و ... کاربرد زیادی دارد.


نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .