در این دوره ما به صورت پروژه محور و در قالب 4 پروژه به یادگیری مبانی پایه ای و سپس به ساخت رابط های کاربری با عملکرد های مختلف می پردازیم .
سرفصل های دوره :
آماده سازی محیط برنامه نویسی
آشنایی با توابع پایه
پروژه اول(age calculator)
نوشتن پروژه اول با کلاس ها
پروژه دوم(calculator)
پروژه سوم(tic tac toe)
پروژه چهارم(wordle)
پیش نیاز های دوره :
پایتون
فهرستـــ ویدیوها
مدت زمان دوره 4:24:00
با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
1
معرفی دوره
نمایش آنلاین این بخش رایگان است
00:05:29
در این قسمت توضیح کوتاهی درباره دوره و سر فصل های آن خواهیم داشت و نگاهی به پروژه های پیش رو می اندازیم
2
آماده سازی محیط برنامه نویسی
نمایش آنلاین این بخش رایگان است
00:05:29
در این قسمت به نصب پایتون و vscode میپردازیم تا محیط برنامه نویسیمان را آماده کنیم
3
آشنایی با tkinter
00:23:23
در این قسمت با اصول و توابع پایه tkinter آشنا می شویم و نحوه استفاده آن ها را یادمی گیریم
4
پروژه اول(age calculator)
00:45:36
در این جلسه به ادامه آموزش در قالب پروژه age calculator می پردازیم و رابط کاربری گرافیکی ای برای محاسبه سن کاربر بر اساس تاریخ تولدش رو می سازیم
5
نوشتن پروژه اول با استفاده از کلاس ها
00:09:24
در این قسمت به نحوه نوشت رابط کاربری با کلاس ها می پردازیم و پروژه age calculator را به این قالب منتقل می کنیم
6
پروژه دوم(calculator)
00:33:29
در این قسمت به سراغ پروژه دوممون می رویم و یک ماشین حساب ساده می سازیم و بیشتر با ساختار grid در چینش عناصر صفحه آشنا می شویم
7
پروژه سوم(tic tac toe)
00:52:24
در این قسمت به سراغ پروژه سوم که همان بازی معروف دوز هست می رویم و در این پروژه علاوه بر پیاده سازی این بازی با نحوه تغییر ویژگی های عناصر صفحه خواندن اطلاعات عناصر و نمایش پیام ها روی صفحه آشنا می شویم
8
پروژه چهارم(wordle)
01:29:07
در این قسمت سراغ پروژه چهارم (آخرمون) wordle می رویم و سعی میکنیم نسخه ای شبیه به نسخه آنلاین آن بسازیم همچنین یاد میگیریم چگونه منو(menu) به برنامه خودمان اضافه کنیم ، ورودی های کیبورد را بخوانیم و قبل خروج از برنامه از کاربر برای خروج تایید بگیریم
نظرات کاربران در رابطه با این دوره