• 1399/03/07

choosing a compatible database for django :

سلام استاد.

در ابتدا باید بگم " هر چقدر بیشتر بدونی ، انتخاب سختره ". من الان 2-3 هفته است که میرم در اینترنت و برای زبان بک اند تحقیق . جست و جو می کنم ؛ ولی هر چقدر بیشتر جلو میرم ، احساس می کنم دارم تو یه دریای بزرگ غرق میشم. با اطلاعاتی که از اینترنت بدست اوردم و با مشورت شما یک زبان برنامه نویسی ( که می خوام در بک اند قوی تر باشه ) انتخاب کنم. البته این رو بگم که من nodejs رو بعنوان انتخاب اول در نظر دارم .سوالاتی داشتم که ممنون میشم پاسخ بدید : 

1. چون همون طور که گفتم من nodejs رو انتخاب کردم و دوست دارم پایگاه دادم هم ، mongodb باشه ، چون هم سازگاره و هم سریع در رد و بدل کردن اطلاعات. حالا بنظر شما آیا django و یا هر فریم ورکی از python با mongodb سازگار هستند و میشه ازش استفاده کرد ؟

2.من واقعا بین دوراهی بین laravel و django یا بهتر بگم php یا python موندم و چند روزه بدجوری درگیر این موضوع شدم و حتی در خوابم هم بعلت زیاد کار کردن با کامپیوتر مشکل پیش اومده. از شما می خواستم خواهش کنم چند مثال بزنید برای هر یک از این زبان ها که کاربرد اصلی اون ها در چه نوع اپ هایی هست ؟ ( اگر امکانش هست نگید instagram از python و facebook  از php استفاده می کنه و فقط بطور موضوعی بگید مثلا فلان زبان یا فریم ورک برای اپ های فروشگاهی کاربرد و امکانات بیشتری داره )

3. من توی مقاله هایی که می خوندم ( مقاله های انگلیسی ) ، یک جمله گفته بود که من متوجه نشدم ( چون در حوزه ی بک اند تازه وارد هستم ) و سر این موضوع توی کامنت های زیر پست بدجوری بحث و جدل بود.

اون مقاله نوشته بود " جنگو( پایتون ) در single query عالی عمل می کنه و لاراول در multiple query عملکرد عالی داره و این هم نوشته بود که جنگو در خواندن فایل های JSON  سرعت خیلی بیشتری نسبت به لاراول داره( تقریبا 5 برابر لاراول سریع تر ) و این هم اضافه کرده بود که جنگو ORM ضعیفی نسبت به لاراول داره " . استاد اگر امکان داره این اصطلاحاتی رو که انگلیسی نوشتم میشه شرح بدید.

استاد امیدوارم که جوابم رو کامل بگیرم و منو در این راه طولانی با راهنمایی هاتون کمک کنید.

با سپاس فراوان . 

  • 1399/03/07
  • ساعت 08:35

سلام دوست من

لطفا سوالتون رو در بخش مربوط به دوره ی جنگو مطرح کنید


  • 1399/03/07
  • ساعت 11:39

سلام.

خوب ، من دوره ی جنگو رو تهیه نکردم و نمی تونم سوالم رو تو اون دوره مطرح کنم.

لطفا جواب بدید ، امید داشتم پاسخ بدید.


  • 1399/03/07
  • ساعت 14:00

سوال 1 :
بله دوست من django از هر دیتابیسی پشتیبانی میکنه

سوال 2 :
ببیینن شما با php فقط میتونین نرم افزار وب بسازین اما یادگرفتن پایتون شما رو برای پیاده سازی نرم افزار برای پلت فرم های مختلف اماده میکنه ( در ضمن سیستم هوش مصنوعی سایت facebook رو با پایتون نوشتن )

سوال 3:
این مورد رو باید کلی جواب داد. من به صورت کلی با php و فریم ورک های اون مانند لاراول کار نکردم و اطلاع چندانی از قدرتش ندارم اما تجربه ی من در پایتون و جنگو بیشتر هستش و مسلما پیشنهاد اصلی من هم همین موضوع هستش


  • 1399/03/07
  • ساعت 17:02

ممنون از پاسخگویی شما :)

ولی میشه فقط بگید منظور از multiple query و single query چیه ؟


  • 1399/03/09
  • ساعت 17:48

من منظور سوال رو متوجه نشدم

متن انگلیسی رو اگه میشه قرار بدین


logo-samandehi