• 1400/01/17

فرق بین معماری مونولیتیک و مایکروسرویس :

با سلام و عرض ادب

ضمن تشکر از آموزش های خوب و بروزتون ، 

بعد از دیدن فیلم های آموزش مایکرو سرویس برای من این سوال به وجود آمد که : الان دقیقا این معماری با معماری مونولیتیک چه فرقی داره ؟ همه سرویس هامون (activity ها) توسط یک gateway هندل می شوند ، فقط توسط RabbitMQ  تو صف قرار می گیرند .

و ابهامی که برای من پیش آمده اینه که :  آیا باید سرویس ها مون رو طبقه بندی کنیم ، و برای موضوعی یکی از این Solution  رو کپی کنیم و کدهامون رو آنجا بنویسیم ؟ و یا اینکه تمام سرویس ها مون رو در قالب یک Solution  قرار بدهیم (مانند شما) و در نهایت در لایه اکتیوتی ، سرویس هامون رو طبقه بندی ، پوشه بندی و منظم کنیم  ؟

من درست متوجه شدم ؟ که: 

اگر بخواهیم از سورس همین آموزش استفاده کنیم ، تقریبا کار ی با لایه Api نداریم و می تونیم سرویس هامون رو در اکتیویتی بزنیم و ازش استفاده کنیم؟ پیشنهاد شما چیه؟

 

بسیار سپاسگزارم

  • 1400/01/17
  • ساعت 19:20

سلام

من با اون معماری کار نکردم دوست من و اطلاع ندارم

ما خودمون پروژه ها رو در یک سولوشن ایجاد میکنیم 


  • 1400/01/17
  • ساعت 22:47

سلام و عرض ادب

مونولیتیک  اصطلاحا همون روش های لایه بندی پروژه ها رو منظورم هستش (لایه بندی پیش فرض

 یا معماری تمیز و پیاز و...) که همه لایه ها یه جا هستند ، که شما هم فک کنم جلسه دوم  یا سوم این دو تا روش رو با هم مقایسه کردید. 

برای یه شرکتی توضیح دادم که خوبه که از مایکروسرویس ها استفاده کنند ، گفتند که وقتی میشود یک پروژه از نوع api نوشت و حتی میشه RabbitMQ   و داکر هم راه بندازن ؛ چه دلیلی داره اینقدر پیچیده ش کنیم و اساسا چه فرقی دارند؟ :)))) 

و اینها همه ابهاماتی بود که برام بوجود آوردن

 

ممنونم

 


  • 1400/01/17
  • ساعت 23:38

معماری میکروسرویس SOA هست و NTire 

توضیحاتش بیار مفصله دوست من راجع به SOA تحقیق کنید و متوجه تفاوت میشوید .

به زبون خودم توضیج بدم در میکروسرویس اگر یکی از سرویس ها از کار بیوفته بقیه به کار خودشون ادامه میدند ولی در اون معماری آیا برنامه هنوز هم میتونه ادامه بده ؟ البته این فقط یه مورد و موارد بسیاری برای انتخاب معماری هست 

 


logo-samandehi