• 1400/02/17

استفاده از يك كلاس و شي درون يك فانكشن :

سلام 

وقتي ما يك  كنترلر ميسازيم كه هفت فانكشن اصلي دارد يكي از اون فانكشن ها استور هست كه به صورت پيش فرض در آرگومان خودش از كلاس Request استفاده ميكنه و ميشه ازش شي ساخت براي مواقعي كه كاربر با فرم يكسري مقادير رو ارسال ميكنه 

سوالم اينه كه خود كنترلر ما از يك كنترل اصلي ارث بري ميكنه و ما چطور اين اجازه رو داريم كه از يك كلاسي مثل ريكوئست درون فانكشني مثل استور استفاده كنيم؟

در اين بخش بخصوص مبحث شي گرايي رو متوجه نشدم. 

ممنون ميشم راهنمايي كنيد 

تشكر 

  • 1400/02/18
  • ساعت 00:48

سلام دوست عزیز ؛

در مباحث ارث بری از کلاس ها  وقتی شما یک متد یا متغیر تعریف می کنید در کلاس والد ، به اون در کلاس فرزند هم دسترسی دارید ( البته نباید از جنس خصوصی باشد ) . تا اینجا که کاملا واضح هست . 

خوب حالا شما میاین برای کلاس فرزند یک متد دلخواه تعریف میکنید که یک سری کارهایی رو انجام میده . خوب هر کلاس فرزند اجازه داره که یک سری ویژگی های دلخواه رو داشته باشه . تا اینجا هم که کاملا واضح هست . 

اما زمانی شما میخواین یک متد رو که در کلاس والد هست اما میخواین در کلاس فرزند یکسری کارهای دیگه ای رو انجام بده . در این جا شما متد هم نام رو تعریف میکنین و دستوراتتون رو مینویسد در اینجا یک اتفاقی میافته که متد هم نام کلاس والد override میشه یا لغو میشه و زمانی که کنترلر فرزند رو صدا میزین متد دلخواه شما اجرا میشه .

اما در مورد مدل سازی request ؛

ببینید این نوع نمونه سازی بیشتر برای استفاده از route model binding هستش و البته راحت تره تقریبا و کد ها هم مفهومی تر میشه . ولی نظر خودتون میتونین از روش زیر هم برای موارد معمول استفاده کنین.

$request = new Request();

  • 1400/02/19
  • ساعت 01:55

با سلام خدمت شما همراه عزیز

 

دوستمون کاملا درست فرمودن


logo-samandehi