سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
توی برنامه حسابداری من مشتری رو ثبت کردم و برای اون مشتری هم چند تا تراکنش ثبت کردم. حالا میخوام مشتری رو حذف کنم ولی برنامه با ارور مواجه میشه چون تا تراکنشهای تول جدول مشتری مربوطه حذف نشه نمیشه مشتری رو حذف کرد. چطور میتونم این قسمت از برنامه رو با ارور به مشتری نشون بدم و بگم این مشتری قابل حذف نیست و برای حذف آن ابتدا باید کلیه تراکنشهای آن حذف گردد؟
میشه ارور برگشتی از دیتابیس رو گرفت و متناسب باهاش ارور ساخت و به مشتری نشون داد یا اینکه باید ترفند دیگه ای رو به کار ببریم؟
سلام
بله اول باید همه زیز مجموعه ها حذف بشه
به این مسئله واقفم ولی سوال من اینه که چطور میتونم این مشکل رو توی برنامه مدیریت کنم و ارور متناسب رو به مشتری نشون بدم؟ چون اینجوری کاربر میره برای حذف طرف حساب ولی برنامه یهو متوقف میشه بدون هیچ اخطاری.
چطور میتونم ارور مربوطه رو از SQL بگیرم و به فارسی به مشتری بگم که اول باید همه تراکنش ها رو حذف کنی؟ روش گرفتن ارور از SQL چی هست؟ یا اینکه ترفندی برای این کار در نظر دارید؟
تشکر
از try و catch استفاده کنید
یا if بزارید از زیر مجوعه داشت پیغام را نمایش دهید
با Try و Catch تونستم این کارو انجام بدم.
آیا راهی هست که بشه ارورهایی که از طرف SQL میاد رو بفهمیم و مدیریت کنیم؟ یا هیچ راهی نیست جز Try و Catch?
میشه در Try تسخیص داد نوع ارور چی هست
مثلا اگر بانک بود چه اتفاقی بیوفته
catch (SqlException e)
{
switch (e.Number)
{
case 2601:
// Do something.
break;
default:
throw;
}
}