از خودتان یک برنامه نویس بسازید - قسمت پنجم
ایمان مدائنی

برای برنامه نویسی سیستم شناخت زبان های برنامه نویسی مناسب و همینطور سیستم عامل های مختلف بسیار مهم است. برنامه نویسی سیستم نیاز به تمرین و قانونمندی دارد.

 

 

برنامه نویسی سیستم از دسته مواردی است که نیاز است در ابتدا پیش نیازهایی طی شود تا بتواند نتیجه بخش باشد. در این مقاله سعی می کنیم به طور دقیق بررسی کنیم که گام های یادگیری برنامه نویسی سیستم به چه صورتی است. در نظر داشته باشید که در برنامه نویسی سیستم تمامی افرادی که قصد دارند از خود یک حرفه ای بسازند می توانند به نتیجه مطلوب خود برسند.

گام های شروع برنامه نویسی سیستم

اولین گام برای آموزش برنامه نویسی سیستم در خصوص پیش نیازهای موجود است. در نظر داشته باشید که برنامه نویسی سیستم به نوعی دارای یک سری ضروریات و ملزومات است که باید مورد بررسی قرار بگیرد، اینطور که مشخص شده است یادآوری دقیق ملزومات سیستم به شما کمک می کند در مسیر برنامه نویسی سیستم بهتر قدم بردارید.

دومین گام در شروع برنامه نویسی سیستم به این صورت است که به سراغ رایانه های رومیزی بروید. در نظر داشته باشید که یادگیری برنامه های رومیزی خود دارای سه مرحله است که باید مورد بررسی قرار بگیرد، این سه مرحله می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

برای یادگیری باید جبر خطی بگذرانید در واقع نیاز است که تحلیل نمودار و جبر خطی را به طور دقیق بررسی کنید در نظر داشته باشید که سومین گام برای یادگیری برنامه نویسی سیستم، گذراندن یک دوره مقدماتی برای جبر خطی است.

یادگیری ریاضی برای برنامه نویسی سیستم

در کدنویسی سیستم اولین و مهم ترین اصل ریاضی قوی و مناسب است، در نظر داشته باشید که شما باید در گام چهارم به طور دقیق دوره های درس حساب انتگرال و دیفرانسیل را بگذرانید، اینطور که به نظر می رسد این دوره ها دارای شرایط یادگیری قابل قبولی هستند و باید به طور دقیق رعایت شوند.

از طرفی یادگیری جبر گسسته نیز در این مسیر نیاز است به این ترتیب می بایست در گام پنجم با منطق و ریاضیات گسسته نیز آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که برای گام ششم می بایست به سراغ سیستم عامل های مختلف بروید، بهتر است که نقاط ضعف هر یک را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. و همینطور مشخص سازید که نقاط قوت هر یک به چه صورتی است.

در واقع قبل از اینکه وارد کدنویسی سیستم شوید بهتر است که با شیوه نصب و پیکر بندی هر یک از سیستم عامل ها آشنا شوید. در واقع توزیع های مختلف سیستم عامل لینوکس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. بهتر است قواعد برنامه نویسی سیستم را به طور دقیق بیاموزید.

گام سخت افزاری برنامه نویسی سیستم

شما می بایست با معماری و سخت افزار کامپیوتر آشنا شوید، در واقع گام هفتم اشاره مستقیم به این موضوع دارد که می بایست کتاب های مختلفی را مطالعه کنید که به شما اجازه دهد معماری های مختلف را درست شناسایی کنید.

در گام هشتم نیاز است که درک کاملی از توسعه سیستم عامل بدست آورید، در نظر داشته باشید که توسعه سیستم عامل با توسعه پلت فرم های دیگر فرق می کند، بهتر است که در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید.

یادگیری زبان اسمبلی مربوط به گام نهم آموزش برنامه نویسی سیستم است که باید به طور دقیق به آن اهمیت داده شود، این زبان برنامه نویسی سیستم را بسیار آسانتر و شیرین تر می کند، توجه داشته باشید که زبان اسمبلی به طور کلی از دسته روش هایی است که اجازه می دهد شما بتوانید ایده های جدید را وارد برنامه نویسی سیستم کنید و زودتر به هدف نهایی خود دست یابید.

استانداردسازی برنامه نویسی سیستم

برای اینکه بتوانید برنامه نویسی سیستم را به طور جدی دنبال کنید بهتر است که از قواعد کدنویسی زبان های سی و سی پلاس پلاس استفاده کنید، این قواعد بسیار شیرین و گیرا هستند و سبب می شود که در تمام طول کدنویسی به طور استاندارد پیش بروید.

در گام یازدهم این گام مربوط به تمرینات متعددی است که برای برنامه نویسی سیستم وجود دارد، در واقع باید تمرین های زبان های سی را به طور دقیق انجام دهید تا بتوانید زبان های سطح پایین را بشناسید و ارتباط آن با موارد سخت افزاری را بسنجید.

در گام دوازدهم برای اینکه کمی هم خستگی در کرده باشید وب گردی را آغاز کنید، در واقع به دنبال وب سایت ها و منابع آنلاین باشید و مستندات زبان سی را به طور دقیق مطالعه نمایید.

در گام سیزدهم می بایست وارد بحث تمرین شوید، تا جایی که امکان دارد مهارت و توانایی خود را افزایش دهید، در واقع باید بتوانید به وسیله زبان های یاد شده به سراغ ساخت سیستم عامل های مشخصی بروید و البته نیاز است که حداقل بر روی یکی از دو زبان سی و سی پلاس پلاس تسلط داشته باشید.

در گام آخر بهتر است سری به دوره های طراحی سیستم عامل بزنید و به این ترتیب سعی کنید که تجربه خود را در این زمینه افزایش دهید.

جمع بندی

در این مقاله در خصوص روند برنامه نویسی سیستم صحبت شد، اشاره کردیم که گام های مؤثر در این مسیر به چه صورت است و بهتر است که کدام زبان های برنامه نویسی آموخته شود. در نظر داشته باشید که برنامه نویسی سیستم پیشرفته نیاز به کمی دقت و صبر دارد. موفقیت در چند قدمی شماست.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi