از خودتان یک برنامه نویس بسازید - قسمت چهارم
ایمان مدائنی

برنامه نویسی هسته ای معجزه درآمدزایی محسوب می شود. یادگیری برنامه نویسی هسته ای باید در ابتدا با شناخت سیستم عامل های مختلف آغاز شود.

 

 

اگر قصد دارید از خودتان یک برنامه نویس بسازید باید به سمت کتابخانه های موجود، پلت فرم های مشخص، فریم ورک های کار آمد و برنامه نویسی هسته ای بروید. یادگیری اش آنقدرها که فکر می کنید دشوار نیست.

با برنامه نویسی هسته آشنا شوید

اولین گام برای یادگیری برنامه نویسی در سطح وسیع نوشتن برنامه کرنل است که به نوعی برنامه نویسی هسته محسوب می شود، اگر بتوانید یک برنامه کرنل بنویسید شما یک برنامه نویس قدرتمند محسوب می شوید.

دومین گامی که بسیار مهم است استفاده از زبان های برنامه نویسی است که به شما امکان دهد یک سری کتابخانه و پکیج بنویسید، به طور کلی پکیج نویسی دستتان را بسیار قوی می کند. کتابخانه ها به طور کلی به ابزارهایی گفته می شود که یکبار نوشته و هزاران بار استفاده می شود و به منظور کاهش زمان مورد استفاده قرار می گیرد.

گام سوم برنامه نویسی هسته ای دوره های پیشرفته uml است، در واقع در این دوره ها مشخص می شود که شما چقدر می توانید یک دید گرافیکی صحیح برای تولید یک نرم افزار و یا طراحی یک سایت داشته باشید، دور های uml به صورت بخش بندی هستند و شما می توانید در ابتدا وارد بخش مقدماتی آن شوید و سپس بخش های پیشرفته تر را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که به طور کلی برنامه نویسی هسته ای از دسته گزینه های بسیار مهم است که یادگیری آن نیاز به دانش های عمیق دارد.

تأثیر دروس مهندسی در برنامه نویسی هسته ای

گام چهارم به شما پیشنهاد می کند که با دروس رشته های مهندسی نرم افزار به طور دقیق آشنا باشید. این دروس یادگیری الگوریتم های موجود را به طور دقیق فراهم می سازد و سبب می شود که خودتان نیز به صورت گرافیکی بتوانید فلوچارت مناسبی را رسم نمایید.

در گام پنجم وقتش رسیده که با قابلیت ها و همینطور تکنیک های پیشرفته برنامه نویسی آشنا باشید، در نظر داشته باشید که تمامی تکنیک ها سبب می شود که افراد بتوانند مسیر برنامه نویسی هسته ای را به دقت طی نمایند.

گام ششم در زمینه سیستم عامل های موجود و برنامه نویسی برای هر کدام است که بهتر است در این زمینه تنوع لازم را فراهم سازید.

در گام هفتم باید با تکنولوژی های به روز و جدید آشنا شوید، سعی کنید که به طور دقیق بررسی کنید که قرار است هدف شما با چه ابزاری پیش برود و بهتر است که کدام ابزار ها تغییر کرده و کدام یک ثابت بمانند.

استانداردهای برنامه نویسی هسته ای

به جرأت می توان گفت که رعایت اصول و قواعد استاندارد برای برنامه نویسی هسته ای امر بسیار مهم و ضروری است، قطعاً به شما پیشنهاد می کنیم که استاندارد های w3c/Ieee/iso/ANSI را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید دقیق بهتری نسبت به استانداردهای جدیدتر داشته باشید، این موضوع در گام هشتم فعالیت شما قرار دارد.

در گام نهم می خواهیم پیشنهاد کنیم که روش های تقلید کردن را یاد بگیرید، لطفاً بدبین نباشید، وجود کتابخانه های متن باز بهترین گزینه برای شما محسوب می شود شما می توانید طبق روش های کتابخانه های متن باز عمل کنید، مثلا از روش هایی که سایر توسعه دهندگان استفاده کرده اند استفاده نمایید و یا به سراغ بهترین روش هایی بروید که نوشتن پکیج شما را آسانتر نماید. کتابخانه های ساده به شما قدرت می دهد.

گام دهم به شما توصیه می کند که کتابخانه های مختلف را مقایسه کرده و نقاط ضعف و قوت هر یک را بررسی نمایید، در نظر داشته باشید که در ابتدا باید این مورد صورت پذیرد و سپس به سراغ کتابخانه مورد نظر خود بروید. در نظر داشته باشید زمانی که با کدها به خوبی آشنا شدید دیگر نوشتن کد جدید دشوار نخواهد بود.

مستندات آنلاین برنامه نویسی هسته ای

شما می توانید برای درک بهتر برنامه نویسی هسته ای به سراغ مستندات آنلاین بروید، این مستندات به شما اجازه می دهد که دید بصری قابل قبولی نیز از فریم ورک ها و همینطور از کتابخانه ها داشته باشید.

در مسیر یادگیری برنامه نویسی هسته ای کتاب خواندن خیلی مهم است، هرگز از قدرت کتاب غافل نشوید، در نظر داشته باشید که کتابخوانی در زمینه های مختلف یک نیروی محرک قوی محسوب میشود.

برنامه نویسی گرافیکی در کنار برنامه نویسی هسته ای می تواند شما را در یادگیری کتابخانه ها صبورتر کند، در نظر داشته باشید که همیشه برای اینکه یک لاین از برنامه نویسی برای شما جذاب تر باشد باید گرافیک را وارد کار خود کنید، مثلاً از برنامه‌نویسی بازی استفاده کنید و سعی کنید که بازی های ساده برای سیستم عامل های مختلف بنویسید در صورتی که اندورید را انتخاب کنید بازی های طراحی شده از سوی شما می تواند یک منبع درآمد عالی محسوب شود. برای آموزش برنامه نویسی هسته ای باید تمامی پیش نیازها را رعایت کنید و سعی کنید که بهترین شرایط را برای خود فراهم سازید.

جمع بندی

راستش را بخواهید برنامه‌نویسی هسته ای اصلاً سخت نیست و عدم اطلاع از قواعد برنامه‌نویسی هسته ای سبب می شود که افراد نتوانند خود را وارد این گروه نمایند. در نظر داشته باشید که به طور کلی تمامی افرادی که قصد دارند برنامه نویسی هسته ای داشته باشند باید یک مسیر مشخصی را انتخاب نمایند و سعی کنند همان را به انتها برسانند، این مقاله نیز تمامی گام های لازم را توضیح داده است.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi