چگونه آموزش ببینیم؟
 تاپ لرن

همانطور که از عنوان مقاله مشخص است، صحبت ما روی آموزش یک موضوع خاص مثل آموزش از کتاب، ویدئو یا هر آنچه که برای آموزش است نخواهد بود و این مقاله به صورت جامع در مورد چگونگی آموزش دیدن و یادگیری است.

 

قبل از هر چیزی باید بدانیم که نمیشه یک روند یا روش خاصی رو برای همه افراد که ذهنیت های متفاوتی هم از هم دارند، در نظر گرفت. ولی خب هدف تمامی این افراد آموزش دیدن و رسیدن به درک عمیقی از اون مطلب است ولی آیا برای تمامی افراد آموزش دیدن به این جا ختم میشود و همه به درک عمیقی از اون مطلب میرسند؟ قطعا خیر. در ادامه به نحوه رسیدن به درک عمیق مطلب، مناسب برای تمامی افراد صحبت خواهیم کرد.

 

تا اینجا متوجه شدیم که یک روش خاصی برای چگونه یاد گرفتن مناسب برای همه وجود نداره! اما بعضی روش هایی برای افراد معمول وجود دارند که ما رو میتونن به اون درک عمیقی از اون مطلب برساند که یکی از اون روش ها از در مثال پایین بیان شده است.

 

مثال:

فرض کنید شما در حال خواندن یک کتاب هستید، در صفحه 30 یک چیزی را متوجه نشدین. در حالت عادی شما به یک صفحه قبل میروید و دوباره خواندن را شروع میکنید و فرض کنید در صفحه 40 هم دقیقا همین اتفاق میافتد و به یک صفحه قبل برمیگردید و دوباره خواندن را شروع میکنید و تا رسیدن به آخرین صفحه این کتاب این چرخه بارها و بارها اتفاق میافتد. نکته و البته جواب ما اینجاست که شما اگر در صفحه 30 نکته را متوجه نشدین، برای رسیدن به درک عمیق باید به جای صفحه قبلی، به صفحه 1 کتاب برگردین و کتاب را از اول دوباره بخوانید، دوباره اگر در صفحه 50 نکته ای را متوجه نشدین، دوباره کتاب را از اول شروع کنید. شما تا پایان این کتاب به درک عمیق اون مطلبی که قرار بود آموزش ببینید میرسید.

 

این مثال برای آموزش از روی کتاب بود ولی برای ویدئو یا پادکست یا هر آنچه که میتوانید از آن مطلبی یاد بگیرید هم صدق میکند. شما در مثال بالا با هر بار از نو آموزش دیدن، هم مطلب را مرور میکنید و هم نکته هایی مهم که در طول آموزش متوجه نشده بودین را متوجه میشوید و این اصل قضیه است.

 

سوالی شاید داشته باشید که آیا همین یک روش برای من کافی است؟ البته که خیر – برای شما روش های بسیاری وجود دارد اما پاسخ آن را خودتان با شناختی که از خودتان دارید باید بدهید. مثلا من با نکته برداری روی یک کاغذ لذت میبرم و باعث میشود نکات مهم را به خوبی درک کنم.

 

امیدوارم مقاله مفیدی برای شما واقع بوده باشه.

با تشکر از: مرداد خضرلو

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi