قیمت این دوره: رایگانــ
  • مدرس دوره : سجاد میرشبی بایگی
  • تعداد ویدیوها : 25 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 4:27:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/11/08
ساخت بازی 2 بعدی در آنریل انجین

ساخت بازی 2 بعدی در آنریل انجین

یکی از محبوب ترین سبک بازی ها، بازی های 2 بعدی هستند. بسیاری از کاربران آنریل انجین این موتور را برای ساخت بازی های گرافیکی و 3 بعدی انتخاب میکنند ولی این موتور قابلیت های فوق العاده‌ای برای ساخت بازی 2 بعدی نیز دارد.

در این آموزش این امکانات رو بررسی میکنیم و یک بازی 2 بعدی رو قدم به قدم با هم میسازیم.

امیدوارم از این آموزش لذت ببرید: منتظر نظرات و پیشنهاداتون هستم.

سرفصل های دوره :

1) معرفی دوره

2) ساخت پروژه و وارد کردن فایل ها

3) آماده کردن Sprite ها

4) ساخت Flipbook از Sprite ها

5) ساخت Tileset

6) ساخت Tilemap و ساخت یک Map کوچک

7) ساخت کاراکتر 2 بعدی

8) سیستم کنترل انیمیشن های کاراکتر

9) پیاده سازی Input ها

10) اجرای یک Event در یک فریم خاص

11) معرفی و استفاده از پلاگین PaperZD

12) پالیش کردن بازی

13) ساخت Enemy

14) سیستم آسیب و مُردن

15) سیستم آسیب و مُردن

16) ساخت منو

17) جمع بندی




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 4:27:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره و آنچه خواهیم ساخت

00:01:48

سلام خدمت همه عزیزان تاپ لرنی توی این قسمت می‌‌بینید که در آموزش پیش رو چه مباحثی قراره تدریس بشه

2
  • ساخت و آماده سازی پروژه

00:05:39

پروژه رو میسازیم و فایل های مورد نیاز رو وارد پروژه میکنیم

3
  • آماده سازی Sprite ها

00:10:10

در این قسمت از تکسچر هایی که وارد کردیم Sprite های خودمون رو استخراج میکنیم تا بتونیم در قسمت های بعدی استفاده کنیم

4
  • ساخت Flipbook

00:05:38

از Sprite هایی که در قسمت قبل آماده کردیم انیمیشن 2 بعدی یعنی همون Flipbook رو ایجاد میکنیم

5
  • ساخت Tileset

00:09:27

ساخت Tileset برای استفاده در Map بازی 2 بعدی

6
  • ساخت Tilemap

00:16:54

ساخت یک Map بازی 2 بعدی

7
  • قرار دادن Map 2 بعدی در صحنه

00:11:34

مپ ساخته شده در مرحله قبل رو در صحنه قرار میدیم + آبجکت های دیگه مثل درخت و بوته و ...

8
  • ساخت کاراکتر بازیکن

00:14:59

در این قسمت کاراکتر 2 بعدی بازیکن رو میسازیم

9
  • حرکات کاراکتر

00:10:10

پیاده سازی حرکت کاراکتر به سمت چپ و راست

10
  • آپدیت انیمیشن ها

00:09:38

در این قسمت انیمیشن متناسب با حرکات بازیکن رو در هر فریم پخش میکنیم. وقتی حرکت میکنه انیمیشن دویدن و وقتی حرکت نمیکنه انیمیشن Idle

11
  • پیاده سازی پرش کاراکتر

00:11:17

پیاده سازی پرش کاراکتر

12
  • مرتب و تمیز کردن کد ها

00:07:30

مرتب و تمیز کردن کد ها

13
  • آشنایی و کار با پلاگین PaperZD

00:14:56

در این قسمت پلاگین PaperZD رو نصب میکنیم و باهاش آشنا میشیم، و میبینیم که چطور کار رو برای ما راحت تر میکنه

14
  • PaperZD قسمت دوم - حرکات کاراکتر

00:15:51

در این قسمت حرکت کاراکتر رو پیاده سازی میکنیم

15
  • PaperZD قسمت سوم- پرش کاراکتر

00:13:35

در این قسمت پریدن کاراکتر رو کنترل میکنیم

16
  • افکت های 2 بعدی

00:16:18

در این قسمت افکت های دو بعدی مثل گرد و خاک و ... ایجاد و پخش میکنیم

17
  • افزودن صدا به بازی

00:12:07

صدا های راه رفتن و پریدن و ... رو به بازی اضافه میکنیم

18
  • ساخت GameMode

00:05:05

ساخت GameMode برای اینکه بتونیم راحت تر کلاس Pawn مدنظر و سایر موارد رو کنترل کنیم

19
  • ساخت دشمن

00:12:00

ساخت دشمن

20
  • سیستم سلامتی بازیکن

00:08:59

سیستم سلامتی بازیکن

21
  • سوختن پلیر و نابود کردن دشمن ها

00:10:59

پلیر بعد از اتمام سلامتی میسوزه و با پریدن روی دشمن ها میتونه اون ها رو نابود کنه

22
  • آیتم سلامتی

00:06:12

آیتم سلامتی برای افزایش سلامتی پلیر

23
  • باز کردن در با اهرم و الماس

00:19:03

در این قسمت یه در داخل صحنه میسازیم که با جمع کردن تعداد مشخصی اماس میشه اون رو باز کرد

24
  • تغییر متریال پیش فرض

00:06:58

در این قسمت متریال پیش فرضی که برای Asset های 2 بعدی استفاده میشه رو تغییر میدیم تا حساس به نور باشه بتونیم از نورها توی بازی 2 بعدی استفاده کنیم

25
  • ساخت منو

00:10:58

ساخت منو برای ورود به بازی

دوره های دیگر مدرس

مشاهده همه دوره ها

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .