بلک فرایدی
🎉 بلک فرایدی تاپ لرن شروع شد! 🎉
🔥 70 درصد تخفیف ویژه روی تمامی دورههای آموزشی 🔥
اگر همیشه منتظر یک فرصت عالی برای یادگیری مهارتهای جدید بودید، الان وقتشه! 🚀
🎯 دورههای متنوع و کاربردی در زمینههای:
✔️ برنامهنویسی و توسعه وب
✔️ طراحی و گرافیک
✔️ امنیت و شبکه
✔️ و دهها موضوع جذاب دیگر
⏳ زمان محدوده! همین الان از بیشترین تخفیفها استفاده کنید🔔
✨ آینده شغلیتون رو همین امروز بسازید! 🌟
- مدرس دوره : محمد جواد ذاکریان ( رزومه )
- تعداد ویدیوها : 52 ویدیو
- مدت زمان دوره : 17:38:00
- سطح دوره : مقدماتی
- وضعیت دوره : به اتمام رسیده
- تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/08/03
آموزش ساخت مدل های سه بعدی در نرم افزار بلندر و سابستنس پینتر(پروژه محور)
در این آموزش صفر تا صد مراحل مختلف ساخت هر مدل سه بعدی را یاد میگیریم و شما بعد از این آموزش میتونید مدل های سه بعدی خودتان را برای بازی و انیمیشن درست کنید.
ما از نرم افزار بلندر برای مدل سازی و نرم افزار سابستنس پیتر برای بافت دهی به مدل سه بعدی استفاده میکنیم.
سرفصل های دوره :
مقدمه |
آشنایی به محیط نرم افزار بلندر |
ابزار های مورد نیاز شما مدل سازی سه بعدی |
کلید های میانبر مربوط به نرم افزار |
مدل سازی |
آنرپ کردن مدل سه بعدی و گرفتن خروجی |
استفاده از شیدر ادیتور بلندر |
آشنایی با نرم افزار سابستنس پینتر |
پروژه ی اول |
پرروژه دوم |
ویدیو های مدل سازی تکمیلی |
پیش نیاز های دوره :
- این دوره هیچ پیش نیازی ندارد و تمام مراحل کار به صورت کامل توضیح داده شده ولی داشتن آشنایی اولیه با مباحث مربوط به مدل سازی سه بعدی و یا آشنایی با نرم افزار های مشابه به پیش رفت سریع تر شما کمک خواهد کرد.
فهرستـــ ویدیوها
مدت زمان دوره 17:38:00با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
نصب وآشنایی با نرم افزار بلندر
در این قسمت ما با محیط نرم افزار بندر آشنا شدیم، شروع کردیم به یادگیری ابزار های مدلینگ و Object Mode. کلید های میانبر گفته شده و پلاگین screencast_keys در فایل ضمیمه این بخش قرار گرفته.
ادامه بخش Object Mode و شروع Edit Mode
در این بخش ادامه Object Mode رو گفتیم و شروع کردیم به یادگیری بخش Edit Mode. کلید های میانبر گفته شده در فایل ضمیمه این بخش قرار گرفته.
Edit Mode بخش دوم
در این قسمت درمورد View های مختلف Blender صحبت کردیم و ادامه یادگیری بخش Edit Mode. کلید های میانبر گفته شده در فایل ضمیمه این بخش قرار گرفته.
Edit Mode بخش سوم
در این قسمت ادامه ابزار های Edit mode رو میگیم. کلید های میانبر گفته شده در فایل ضمیمه این بخش قرار گرفته.
Edit Mode بخش سوم
در این قسمت ابزار های بخش Edit Mode رو تکمیل میکنیم. کلید های میانبر گفته شده در فایل ضمیمه این بخش قرار گرفته.
ادامه یادگیری ابزار های بلندر
در این قسمت ادامه ابزار های مورد نیاز رو یاد گرفتیم و یاد گرفتیم چه طور مدل سه بعدی رو Unwrap کنیم. کلید های میانبر گفته شده در فایل ضمیمه این بخش قرار گرفته.
آشنایی با بخش شیدر ادیتور
در این قسمت بخش شیدر ادیتور متریال و ابزار های مورد نیاز این بخش را یاد میگیریم.
شروع پروژه اول
در این قسمت شروع کردیم به انجام پروژه اولمون که ساختن یک چوب بیسبال هست، که اول با مدل سازی مدل سه بعدی مون شروع میکنیم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
آشنایی با نرم افزار Substane Painter
در این قسمت شروع میکنیم به یادگیری نرم افزار Substance Painter و ابزار های مورد نیاز برای تکستچر کردن مدل های سه بعدی.
پروژه اول-بخش دوم
در این قسمت ادامه کار پروژه را انجام میدیم و شروع میکنیم به تکستچر کردن مدل سه بعدی در نرم افزار Substance Painter. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
پروژه اول-بخش سوم
در این قسمت ادامه کار تکستچر کردن مدل سه بعدی مون رو انجام میدیم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
پروژه اول-بخش چهارم
در این قسمت خروجی تکستچر میگیریم از Substance و وارد نرم افزار Blender میکنیم و یک سری قسمت ها را که نیاز به تغییر دارن درست میکنیم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
پروژه اول-بخش پنجم
در این قسمت با استفاده از نرم افزار Substance painter تکستچر جدید برای مدل سه بعدی درست میکنیم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
پروژه اول-بخش ششم
در این قسمت تکستچر های جدیدی که ساختیم را وارد نرم افزار بلندر میکنیم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
نصب polyhavenassets برای بلندر
در این قسمت روش نصب و استفاده از پلاگین polyhavenassets را برای بلندر یاد میگیریم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
پروژه اول-بخش هفتم
در این قسمت از مدل سه بعدی مون رندر میگیریم. در صورتی که موفق به نصب پلاگین نشدید تمامی تکستچر ها و HDRI های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفته.
پروژه اول-بخش هشتم
در این قسمت شروع میکنیم به ساختن مدل های دیگه با استفاده مدل سه بعدی قبل.
پروژه اول-بخش دهم
ادامه فریلند تکستچر کردن مدل سه بعدی و ایمپرت کردن تکستچر ها در بلندر را انجام میدهیم. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
پروژه اول-بخش یازده
در این قسمت ادامه کار ساخت حالت جدید برای مدل سه بعدی قبلی را انجام میدیم.
پروژه اول-بخش سیزده
تکمیل ساخت مدل سازی حالت جدید برای مدل سه بعدی قبلی. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه دوم-بخش دوم
در این قسمت ادامه فرایند مدلسازی مدل سه بعدی و اماده سازی مدل برای آنرپ کردن را انجام میدیم. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه دوم-بخش اول
شروع پروژه جدید که ساختن یک چراق قوه هست، در این بخش رفرنس های مربوط را در بلندر لود کردیم و شروع کردیم به مدل سازی. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه دوم-بخش سوم
در این قسمت شروع میکنیم به آنرپ کردن مدل سه بعدی. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه دوم-بخش چهارم
در این قسمت مدل سه بعدی را تکستچر میکنیم و تکستچر های جدید را در بلندر لود میکنیم فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه دوم-بخش پنجم
در این قسمت از مدل سه بعدی مون رندر میگیریم. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
شروع پروژه سوم
شروع پروژه سوم که ساختن یک چاقوی نظامی هست، در این قسمت لود رفرنس های و مدل سازی را انجام دادیم. رفرنس های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه سوم-بخش دوم
خروجی گرفتن از مدل سه بعدی برای تکستچر کردن در سابستنس. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه سوم-بخش سوم
در این قسمت مدل سه بعدی را در نرم افزار سابستنس پینتر تکستچر تکستچر میکنیم. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه سوم-بخش چهارم
در این قسمت از میرویم سراغ رندر گرفتن از مدل سه بعدی در نرم افزار سابستنس.
پروژه سوم-بخش پنجم(پایانی)
در این قسمت تکستچر های جدید را از سابستنس وارد بلندر میکنیم. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
شروع پروژه چهارم
شروع پروژه چهارم، در این قسمت شروع میکنیم به مدل سازی برای مدل سه بعدی گاوصندوق. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه چهارم-بخش دوم
در این قسمت ادامه فرایند مدل سازی مدل سه بعدی گاوصندوق را انجام میدیم.
پروژه چهارم-بخش سوم
آنرپ کردم و آماده سازی مدل سه بعدی برای تکستچرینگ. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
پروژه چهارم-بخش چهارم(پایانی)
در این قسمت میریم سراغ تکستچر کردن مدل سه بعدی در نرم افزار سابستنس پینتر و بارگزاری تکستچر های جدید در نرم افزار بلندر. فایل های مربوط در ضمیمه فایل قرار گرفت.
آپدیت شماره یک دوره - شروع مدل سازی اسلحه
ما برای آپدیت جدید دوره ساختن مدل سه بعدی یک اسلحه رو در نظر گرفتیم که نسبت به مدل های سه بعدی قبلی که ساختیم پیچیدگی خیلی بیشتری داره. در این قسمت رفرنس ها رو توی مدل سه بعدی لود کردیم و شروع کردیم به Blockout شکل های اصلی. روند کار ما به این صورت هست که اول از کل شروع میکنیم و تو هر مرحله جزعیات بیشتری به هر بخش میدیم تا زمانی که تکمیل بشه. به دوستان عزیزی که کلید های میانبر را فراموش کردن پیشنهاد میشه که یک مروری به ویدیو های اول آموزش داشته باشن.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت دوم
در قسمت دوم مدل سازی ما بعد از قرار دادن رفرنس ها اجزای اصلی مورد نظر را در با اشکال ساده مدل سازی میکنیم.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت سوم
در قسمت سوم مدل سازی ما شروع کردیم به جزعیات دهی و مدل سازی دوربین تفنگمون.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت ششم
در این قسمت ما شکل کلی خشاب رو میسازیم و ماشه اسلحه رو مدل سازی میکنیم.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت هفتم
ادامه مدل سازی برای قسمت جلویی اسلحه بر اساس تصاویر رفرنس و استفاده از بولین برای برش دهی یک قسمت و تمیز کردن و رفع مشکلات شیدینگ مدل سه بعدی.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت هشتم
در این قسمت برای پیش نمایش بهتر یک یووی آنرپ موقتی انجام میدیم و به مدل سه بعدیمون تکستچر موقتی میدیم و ادامه مدل سازی قسمت جلو و لوله ی اسلحه رو انجام میدیم.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت دهم
در این قسمت ادامه مدل سازی بخش بالایی بدنه اسلحه رو انجام میدیم و از KnifeProject و شیپ ها برای ایجاد برش استفاده کردیم.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت دوازده
در این قسمت ادامه مدل سازی بخش میانی اسلحه رو انجام دادیم و گیره آویزان به قنداق چوبی اسلحه رو مدل سازی کردیم.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت سیزده
مدل سازی سطوح پیچیده و حل مشکلات نرمال و شیدینگ. فایل های مربوط به این قسمت در ضمیمه این بخش قرار گرفته.
آپدیت شماره یک دوره -قسمت چهارده
ادامه مدل سازی سطوح پیچیده و شارپ کردن و کنترل نرمال و شیدینگ.
نظرات کاربران در رابطه با این دوره