قیمت این دوره: 300,000 150,000 تومان
  • مدرس دوره : عرفان شادبخت
  • تعداد ویدیوها : 128 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 51:40:00
  • سطح دوره : متوسط
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/10/22
ثبتـــ نام در این دوره
آموزش سی شارپ در یونیتی مقدماتی تا پیشرفته

آموزش سی شارپ در یونیتی مقدماتی تا پیشرفته

به نام خدا سلام عرفان شادبخت هستم با یه دوره آموزشی و جذاب و کاربدی در خدمت شما.

در این دوره میخوایم از صفر تا صد بازی سازی با انجین یونیتی رو یاد بگیریم. خب با توجه به اینکه یونیتی محبوب ترین انجین بازی سازی و جزو  موتور برتر بازی  سازی هست تصمیم گرفتیم که این انجین رو از صفر تا صد آموزش بدیم.

پیش نیاز ها : هیچ پیشنیازی لازم نیست فقط گیمر بودن برای دانستن یک سری مفاهیم که در طول دوره کامل توضیح میدیم

این دوره دارای پنج فصل هست و توصیه میکنم اگه میخواین یه بازی ساز حرفه ای و پر درآمد بشین حتما این دوره رو ببینین

فصل ها هر کدام دارای ریز فصل ها هستند که به خاطر زیاد بودن آنهارا در ویدوی معرفی کامل توضیح میدم

1-بررسی صفر تا 100 سی شارپ در یونیتی
2-بررسی خود یونیتی
3-شروع بازی سازی به صورت حرفه ای
4-پروژه های عملی خفن
5-خروجی گرفتن و خداحافظی

پروژه های عملی مثل قارچ خور ، شوتر اول یا سوم شخص(پلیر خودش تصمیم بگیره که اول شخص باشه یا سوم شخص) ، بازی حدس و گمان ، بازی دوبعدی جنگی ، یک هوش مصنوعی کوچک ماشین بازی و.... ما در این دوره حدود ده تا پروژه عملی داریم و یک خبر خوب دیگه تایم لاین رو تا حدی بررسی میکنیم

با آرزوی سلامتی و موفقیت 

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.


فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 51:40:00
  • در صورتیکه ویدئو نمایش داده نشد آن را دانلود کنید و با KmPlayer مشاهده کنید.

  • لطفا در صورت اقدام به دانلود تا انتها فرایند دانلود ، این صفحه را باز نگاه دارید.

1
  • معرفی دوره

00:12:00

معرفی دوره

2
  • نصب پیشنیاز ها

00:09:00

صب یونیتی 2019.3.3  و ویژوال استدیو 2019

3
  • ساختن پروژه ومتصل کردن یونتی به ویژوال استودیو

00:13:00

متصل کردن یونیتی به ویژوال استدیو برای ویرایش کد ها

4
  • بررسی کامپوننت ها و کامپوننت اسکریپت

00:13:00

بررسی کامپوننت ها و اسکریپت ها در یونیتی

5
  • متغییر ها در سی شارپ

00:35:00

شروع کد نویسی و مبحث متغییر ها در سی شارپ
 

6
  • تابع ها در سی شارپ

00:25:00

در این جلسه به بحث تابع ها میپردازیم

7
  • آشنایی با چند متغیر جدید و فضایی که اشغال میکنند

00:27:00

 آشنایی با چند متغیر جدید و فضایی که بر روی رم اشغال میکنند

8
  • بررسی آرایه ها

00:16:00

بررسی آرایه ها در سی شارپ

9
  • بررسی جمله شرطی if

00:17:00

بررسی if در سی شارپ

10
  • مثالی با if و بررسی شرط switch

00:19:00

مثالی برای if  وبررسی دستور شرطی switch

11
  • بررسی حلقه ها

00:26:00

بررسی حلقه ها(for , foreach , while , do while ,...)
 

12
  • قلمرو و سطح دسترسی

00:13:00

بررسی قلمرو و سطح دسترسی(public و private و protected)

13
  • کلاس ها در سی شارپ

00:04:00

CSharpInUnity14.mp4

14
  • Enumerations

00:15:00

متغییر های دلخواه یا به اختصار Enum ها

15
  • بررسی توابع Start & Awake

00:08:00

در این جلسه وارد بخش دوم مقدماتی میشیم و توابع Start & Awake رو بررسی میکنیم

16
  • بررسی توابع Update & Fixed Update & LateUpdate

00:08:00

در این جلسه به بررسی توابع Update و FixedUpdate و LateUpdate میپردازیم

17
  • بردار ها یا Vectors

00:09:00

بررسی کامل بردار ها یا وکنور ها در یونیتی

18
  • کنترل گیم آبجکت ها

00:08:00

کنترل (فعال و غیر فعال کردن )گیم آبجکت ها در یونیتی توسط کد نویسی

19
  • کنترل کامپوننت ها

00:07:00

نترل(فعال و غیر فعال کردن) کامپوننت ها توسط کد نویسی در یونیتی

20
  • کنترل اشیاء

00:33:00

کنترل(جابجا کردن و چرخوندن) گیم آبجکت ها در یونیتی به وسیله کد

21
  • کنترل اشیاء روش دو

00:07:00

استفاده یک روش دیگر برای کنترل گیم آبجکت ها

22
  • بررسی تابع LookAt

00:10:00

بررسی تابع LookAt

23
  • بررسی تابع Lerp

00:13:00

بررسی تابع Lerp

24
  • ابود کردن گیم آبجکت

00:07:00

نابود کردن گیم آبجکت به کمک تابع Destroy

25
  • بررسی سیستم Input

00:17:00

بررسی input ها در یونیتی

26
  • بررسی تابع GetComponent

00:13:00

بررسی تابع GetComponent

27
  • بررسی delta time

00:12:00

بررسی delta time

28
  • بررسی تابع instantiate

00:22:00

بررسی تابع instantiate

29
  • بررسی تابع Invoke

00:07:00

بررسی تابع Invoke

30
  • بررسی تابع Random.Range

00:10:00

بررسی تابع Random.Range

31
  • بررسی پروپرتی ها یا Property

00:16:00

بررسی پروپرتی ها یا Property

32
  • بررسی عملگر های سه گانه

00:16:00

بررسی عملگر های سه گانه یا ایف یک خطی یا ترنری اوپریتور

33
  • ررسی استتیک ها یا Statics

00:05:00

ررسی استتیک ها یا Statics

34
  • متد آورلودینگ یا MethodOverloading

00:11:00

بررسی متد های استتیک ومتد آورلودینگ یا MethodOverloading

35
  • بررسی جنریک ها

00:08:00

بررسی جنریک ها

36
  • بررسی ارث بری ها یا inheritance

00:09:00

بررسی ارث بری ها یا inheritance

37
  • چند ریختی یا polymorphism

00:17:00

ند ریختی یا polymorphism

38
  • پنهان کردن عضو یا member hiding

00:08:00

پنهان کردن عضو یا member hiding

39
  • آوررایدینگ یا Overriding

00:15:00

آوررایدینگ یا Overriding

40
  • اینترفیس ها یا interfaces

00:16:00

اینترفیس ها یا interfaces

41
  • متد های توسعه یافته یا Extention Methods

00:10:00

متد های توسعه یافته یا Extention Methods

42
  • فضاهای نامی یا nameSpaces

00:13:00

فضاهای نامی یا nameSpaces

43
  • لیست ها و دیکشنری ها یا Lists & Dictionary

00:25:00

لیست ها و دیکشنری ها یا Lists & Dictionary

44
  • بررسی کوروتین ها یا coroutine

00:08:00

بررسی کوروتین ها یا coroutine

45
  • بررسی کوترنیون ها یا Qauternion

00:15:00

بررسی کوترنیون ها یا Qauternion

46
  • بررسی دلیگیت ها یا Delegates

00:12:00

بررسی دلیگیت ها یا Delegates

47
  • بررسی ویژگی ها

00:15:00

در این جلسه صفت ها یا ویژگی هارو بررسی میکنیم

48
  • بررسی رویداد ها یا Events

00:13:00

در این جلسه رویداد هایی مثل کلیک کردن درگ کردن و .. رو بررسی میکنیم

49
  • شروع فصل دوم و بررسی پنجرها

00:22:00

در این جلسه فصل یک به پایان میرسه  و فصل دو شروع میشه و انواع پنجره ها مثل هایراکی و اینسپکتور رو بررسی میکینیم

50
  • بررسی ابزار های یونیتی

00:07:00

بررسی پیشرفته ابزارهای یونیتی

51
  • بررسی شکل ها یا Shape های اماده

00:13:00

بررسی شکل هایی که تو یونیتی هستن و ساخت یک آدمک

52
  • بررسی کامپوننت ها - Camera

00:09:00

بررسی کامپوننت ها و کامپوننت دوربین

53
  • بررسی کامپوننت ها-Light

00:06:00

بررسی کامپوننت  نور

54
  • بررسی کامپوننت ها-Colliders

00:17:00

بررسی کامپوننت ها-Colliders

55
  • بررسی کامپوننت ها-Audio Scorse

00:08:00

بررسی کامپوننت ها-Audio Scorse

56
  • بررسی کامپوننت ها - ریجیدبادی

00:11:00

بررسی کامپونت ریجیدبادی یا کامپوننتی که فیزیک رو به آبجکت اعمال میکنه

57
  • شروع فصل جدید

00:39:00

در این قسمت ما فصل جدید رو شروع میکنیم و اولین بازی 2 بعدی رو باهم میسازیم

58
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت 2

00:18:00

در این قسمت دکمه هارو درست میکنیم(کدهاشون رو مینویسیم)

59
  • ساخت بازی 2 بعدی قسمت 3

00:34:00

ساخت انمی و سیستم تیر خوردن انمی و از بین رفتن(کشتن دشمن با تیر)

60
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت 3

00:32:00

کارکردن با پنجره Asset store و رفع برخی باگ ها

61
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت 4

00:31:00

در این جلسه سیستم آسیب زدن انمی به مارو پیاده سازی میکنیم ، سیستم امتیاز گرفتن ، کم شدن قلب هامون ، سیو امتیاز بازی کن

62
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت 5

00:35:00

در این جلسه یک منو باخت درست میکنیم که وقتی بازیکن باخت به اون صفحه بره و به عنوان تمرین بعضی از اسپرایت هارو به ایمیج تبدیل میکنیم

63
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت 6

00:28:00

صدا گذاری برای بازیمون

64
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت 7

00:45:00

مهاجرت به Ui

65
  • ساخت بازی دو بعدی قسمت آخر

01:30:00

اضافه کردن نارنجک و چاقو به بازیکن

66
  • ساخت بازی به سبک قارچ خور

01:12:00

در این جلسه کار با انیمیشن هارو آغاز میکنیم و یک بازی به سبک قارچ خور میسازیم

67
  • ساخت Player Controller

01:12:00

دراین قسمت خودمون برای خودمون یک Player Controller درست میکنیم و با کدنویسی چند انیمیشن رو Handle میکنیم

68
  • ساخت بازی به سبک بازی جهش ترسناک

01:03:00

در این قسمت بازیی مشابه به بازیه جهش ترسناک میسازیم

69
  • قارچ خور-قسمت دوم

00:14:00

در این قسمت سیستم خوردن سکه توسط پلیر رو پیاده سازی میکنیم

70
  • ساخت بازی به سبک دایناسور کروم

00:59:00

در این قسمت یک بازی به سبک دایناسور کروم میسازم و باگ های جلسه های پیش رو برطرف میکنیم

71
  • ساخت دنیای سه بعدی

00:18:00

آموزش ترین و ساخت دنیای سه بعدی

72
  • ساخت دنیای سه بعدی-قسمت دوم

00:09:00

بررسی ابزار Paint Texure و رنگ کردن زمین

73
  • ساخت دنیای سه بعدی-قسمت سوم

00:12:00

بررسی قابلیت Set Height

74
  • ساخت دنیای سه بعدی-قسمت آخر

00:19:00

حفر چاله و غار و تغییر شکل دادن زمین ، کاشت چمن و گل و گیاه ، کاشت درخت ، ساخت اقیانوس و دریا و....

75
  • ساخت Player Controller خیلی ساده

00:50:00

در این جلسه یک کنترل گننده بازیکن ساده مینویسیم و در جلسه بعدی همون رو خفن تر مینویسیم

76
  • ساخت Player Controller حرفه ای برای پروژه عملی

00:55:00

ساخت یک پلیر کنترلر خفن تر و منعطف تر برای پروژه های عملیی که داریم

77
  • حرکت دادن دوربین با موس خیلی ساده

00:26:00

در این جلسه دوربین رو با کمک ورودی های موس حرکت میدیم و یک نکته جدید از سیستم Input رو یاد میگیریم

78
  • حرکت دادن دوربین با موس پیشرفته

00:41:00

کاری که جلسه پیش کردیم رو به صورت حرفه ای تر انجام میدیم

79
  • ساختن حالت های دویدن ، پرش و نشستن

00:38:00

میخوایم حالت های دویدن نشستن و پرش با کد بنویسیم

80
  • ساخت سیستم تیر اندازی و تشخیص برخورد

00:35:00

یک نکته مهم اینه که بتونیم تیر اندازی کنیم پس تو این جلسه این کار رو میکنیم و بررسی میکنیم که آیا تیرمون به چیزی برخورد کرده یا نه

81
  • مدیریت برد تفنگ برای انواع تفنگ ها

00:12:00

برد هر تفنگ رو جدا مشخص کنید که حرفه ای تر باشیم

82
  • استفاده از کاراکتر واقعی

00:41:00

یاد بگیریم چجوری از یک کاراکتر واقعی و جذاب استفاده کنیم که بازیمون واقعی و خفن تر بشه

83
  • کار با انیمیشن ها و شرط ها و...

00:28:00

رفع باگ جلسه پیش و بررسی انیمیشن ها و ترنزیشن ها و کاندیشن ها و ....

84
  • پکیج سرباز و آموزش بلندتری

00:28:00

انیمیشن های استفاده شده در جلسه پیش و یک مدل سرباز برای جلسات بعدی ، و آموزش بلند تری و مدیریت پارامتر های انیماتور با کد

85
  • اضافه کردن مدل سرباز

00:53:00

میخوایم دیگه بازی رو یجوری خفن کنیم که خودمونم کفمون ببره

86
  • رفع باگ های جلسه پیش

00:15:00

درست کردن مشکل تیر اندازی و هدف گیری و...

87
  • اضافه کردن دست های اول شخص

00:09:00

در این قسمت دست های اول شخص رو به بازیمون اضافه میکنیم

88
  • دست های اول شخص و دشمن

00:00:00

دست های اول شخص و دشمن(پکیج)

89
  • ست کردن چند انیمیشن دیگر

00:34:00

ست کردن انیمیشن های راه رفتن(به مشکل خورده بود) پریدن و نشستن

90
  • نمونه بازی های ساخته شده با یونیتی

00:15:00

چطوره یه گوشه چشمی به قدرت یونیتی داشته باشیم

91
  • سیستم تیراندازی(با جزئیات بیشتر)

00:51:00

پخش کردنمازل فلش و پارتیکل سیستم های شلیک ، سوراخ کردن نقطه شلیک شده ، رفع چند تا مشکل ، واقعی کردن و طبیعی جلوه دادن شلیک با قدرت های مختلف

92
  • پکیج سوراخ شدن مکانی که تیر خورده

00:00:00

پکیجی که جلسه پیش استفاده کردیم برای سوراخ کردن اجسامی که تیر خوردن

93
  • ساخت جون و ترکیدن و نارجکو...

00:23:00

ساخت حالت جون (وقتی تیر میخوره جونش کم شه) و ترکیدن آبجکت ها و اعمال شدن حالت انفجار به بقیه آبجکت ها

94
  • سیستم عوض کردن تفنگ ها

00:55:00

چجوری میتونیم چندتا تفنگی که داریمو استفاده کنیم با قدرت برد و دمج مختلف

95
  • مبحث هوش مصنوعی و مسیر یابی(PathFinding)

01:05:00

در این قسمت میخوایم بحث هوش مصنوعی رو پیش بکشیم و سیستم مسیر یابی رو بررسی کنیم

96
  • درست کردن پارتیکل سیستم شلیک همه تفنگ ها

00:47:00

درست کردن پارتیکل های تفنگ ها مثل M4 که موقع شلیک مازل فلش و ... داشت

97
  • اضافه کردن دشمن

00:44:00

اضافه کردن دشمن برای خفن تر کردن بازی(مثل بقیه بازی ها که دشمن دارن)

98
  • کشتن دشمن(سیستم جون دشمن)

00:19:00

کود Health دشمن رو بررسی کنیم و ازش استفاده کنیم

99
  • سیستم عوض کردن خشاب

00:38:00

خب همان طور که میدانید در هر بازی ای سیستم عوض کردن خشاب را داریم که در این جلسه میخواهیم این سیستم رو پیاده سازی کنیم(#ادبیات_قوی😁

100
  • انیمیشن تیر اندازی و رفع چند مشکل

00:18:00

انیمیشن تیر زدن رو ست کنیم و یه چندتا مشکل رو حل کنیم مثل فرو رفتن دست ها داخل دیوار

101
  • صدای خشاب عوض کردن و چند نکته

00:47:00

پخش کردن صدای خشاب عوض کردن هنگام عوض کردن خشاب😁 و بررسی چند نکته و درست کردن پارتیکل های M4 و بررسی سیستم دیباگینگ

102
  • یک نکته مهم در انیمیشن ها

00:10:00

بررسی نکته مهم مولتی لاینز در انیماتور ها

103
  • دستی کردن Ak

00:35:00

برای توضیح و تدریس بیشتر تصمیم گرفتم تفنگ AK رو از اتومات به دستی تغییر بدم

104
  • سیستم صدا گذاری برای شلیک تفنگ ها

00:42:00

اینکه موقع شلیک تیر صدا ایجاد شه کار خیلی سختی نیست ولی بود و نبودش تو بازی خیلی تاثیر داره

105
  • بررسی حالت های شلیک و مردن دشمن و ...

00:16:00

چجوری میشه تیری که دشمن شلیک میکنه رو عوض کرد؟ یا اون حاله پشتش رو ویرایش کرد؟ یا اون مارکری که مارو انتخاب میکنه موقع شلیک رو حذف کرد؟ تو این جلسه بررسی میکنیم

106
  • دمیج زدن دشمن به بازی کن

00:21:00

دشمن باید بتونه مارو بکشه پس باید بتونه به ما دمیج وارد کنه ، چگونگیه ایمپ.رت کردن مدل به همراه متریال هاش

107
  • کشته شدن ما توسط دشمن

00:42:00

دشمن باید بتونه ماروبکشه و در هر تیری که برخورد میکنه خون بپاشه

108
  • بررسی دو سوال مطرح شده

00:08:00

دو تا از دوستان دوتا سوال پرسیدن و در این جلسه بررسیشون میکنیم

109
  • بررسی یک سوال دیگر و موتور بازی سازیه سوپرسل(قطعی نیست)

00:09:00

بررسی یکی دیگه از سوال هایی که یکی از دوستان پرسیده بود و بررسی انجین سوپرسل(البته قطعی نیست)

110
  • هوشمند تر کردن دشمن

00:25:00

وقتی به دشمن تیر میزدیم حالیش نمیشد ولی ازین به بعد میشه😁😅

111
  • نشان دادن جون پلیر روی صفحه

00:26:00

جون پلیر روی صفحه به صورت عدد نمایش داده میشه در این جلسه و یک باگ کوچیک رو هم رفع میکنیم

112
  • سیستم پرتاب نارنجک

00:54:00

نارنجک اگه تو بازی نباشه که اصلا حال نمیده

113
  • قسمت آخر ساخت بازی شوتر اول/سوم شخص

00:06:00

رفع باگ ها و نتیجه نهاییه بازی

114
  • بررسی اجمالی کلاس ها و استراکت ها(Classes VS Structures)

00:27:00

پاسخ به یکی از پرسش های یکی از دوستان

115
  • متصل کردن VScode به یونیتی

00:20:00

خبر خوب برای کسایی که دوست دارن از ویژوال استودیو کد به جای ویژوال استودیو استفاده کنن

116
  • ساخت بازی پینگ پونگ

01:30:00

ساخت بازی پینگ پونگ دونفره دوبعدی با سبک های جدید کد نویسی

117
  • نور پردازی در بازی های دو بعدی

00:23:00

جالبه نه؟! یونیتی اینقدر خفنه که حتی برای پروژه های دو بعدی اش هم قواعد خاص خودشو داره و از نور پردازی سه بعدی استفاده نمیکنه که باعث میشه کیفیت بازی های دوبعدی فوق العاده بره بالا و سنگینی پروژه و نورپردازی سه بعدی رو نداشته باشه

118
  • ساخت بازی ماشینی(Racing )

00:45:00

ساخت بازی به سبک بازی های ماشینی مسابقه ای

119
  • بردن پروژه قبلی به پلتفرم اندروید یا آی او اس(بررسی جوی استیک های گوشی)

00:13:00

پروژه قبلیمونو ببریم روی اندروید یا آی او اس

120
  • ساخت پلیر کنترلر با جوی استیک خودمون

00:49:00

ساخت یک پلیر کنترلر با استفاده از یک جوی استیک ساده

121
  • بدست آوردن نقطه سه بعدی ای که موس داره بهش اشاره میکنه

00:25:00

گاهی اوقات لازمه نسبت به پوزیشنی که موس در دنیای سه بعدی(یا دوبعدی) داره دسترسی پیدا کرد چون همونطور که میدونید پوزیشن موس در حالت عادی دو بعدیست(چون موس جزو UI حساب میشه پوزینش دو بعدی و نسبت به اندازه صفحه هست)

122
  • بررسی اجمالی تایم لاین

00:25:00

میخوایم ببینیم تایم لاین چی هست و به چه درد میخوره و چجوری میشه ازش استفاده کرد؟!!

123
  • سیو و لود بازی به صورت کاملا ایمن

00:52:00

میخوایم یجوری اطلاعات رو ذخیره کنیم که هیچکس نتونه بهشون نفوذ کنه و تقریبا میشه گفت نفوذ نا پذیره...

124
  • خروجی گرفتن برای گوشی و سیستم

00:44:00

بررسی بخش player setting و خروجی گرفتن برای اندروید و آی او اس و ویندوز

125
  • خروجی گرفتن برای بقیه پلتفرم ها

00:24:00

چجوری میتونیم برای بقیه پلتفرم ها خروجی بگیریم؟ PS4 و Xbox رو به صورت تئوری و WebGL رو به صورت عملی بررسی میکنیم

126
  • نقشه راه آینده

00:19:00

در آینده(بعد از این دوره) چیکار کنیم؟!؟!؟ نکته ویدیو های دمو که دیدید از چنل یوتیوب Brackeys هستش(فراموش کردم در ویدیو بگم)

127
  • سورس کل پروژه ها

00:00:00

این فایل ها لینک سورس کل پروژه ه رو دارند(اطلاعات کامل در فایل ها هست)

128
  • بررسی پروژه های این دوره

00:13:00

بررسی پروژه هایی که در این دوره ساختیم(برای دوستانی که دانشجوی دوره نیستند)

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .