- مدرس دوره : مهدی خیامدار ( رزومه )
- تعداد ویدیوها : 36 ویدیو
- مدت زمان دوره : 8:2:00
- سطح دوره : مقدماتی
- وضعیت دوره : به اتمام رسیده
- تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/05/28
آموزش طراحی بازی های کامپیوتری
در این دوره آموزشی ما طراحی بازی های کامپیوتری را با فرا میگیریم .
ما اصول اولیه و مفاهیم اساسی در طراحی بازی را یاد میگیریم یعنی در دوره ما از ایده تا مفاهیم مهم با هم همراه خواهیم بود .
ما قصد یادگیری محیط توسعه نداریم بلکه نحوه طراحی و نویسندگی بازی قصد ما است .
نکات مهمی که چگونه یک بازی بهترین میشود .
سر فصل های پایه
تعریف و انواع بازی
الگوها در بازی سازی
ویژگی ها در طراحی بازی
ارکان اصلی بازی
Game Play
Level Design
تقارن
بالانس
تطابق
هوش مصنوعی
طراحی رابط کاربری
روان شناسی
کسب درآمد از بازی
بصری سازی
علت های موفقیت بازی
نظریه بازی ها
پروژه طراحی بازی
و مطلب مهم و کاربردی از کتاب هنر طراحی بازی و کتاب معماری بازی های کامپیوتری
دوستان بعد از این دوره شما یک طراح ارشد بازی خواهید شد.
پیش نیاز : علاقه مند بودن
فهرستـــ ویدیوها
مدت زمان دوره 8:2:00با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
بازی چیست ؟ و انواع آن
در این قسمت ما تعریف مناسب از بازی و انواع ژانر های بازی صحبت می کنیم و همین به مواردی که بازی نیستند اشاره میکنیم .
استراتژی و تاکتیک
در این قست ما به آینده و نحوه کسب درآمد و باید ها و نباید ها در طراحی بازی بررسی میکنیم .
هوش مصنوعی در طراحی بازی (AI)
در این بخش ما به سراغ هوش مصنوعی رفته و آن را برای طراحی بازی بررسی میکنیم .
بحث مهم Adaptation and Impermanent
در این قسمت ما انطباق و ناپایداری را مطرح میکنیم و نگاه ویژگی به این قسمت خواهیم داشت .
نقش طراح بازی با تیم توسعه
در این قسمت ما نقش طراح بازی و وظایف آن و نحوه ارتباط با افراد تیم بررسی میکنیم .
کسب درآمد از بازی
در این قسمت ما راه های کسب ثروت و مدل های اقتصادی برای پروژه های بازی را بررسی میکنیم .
تقارن در طراحی بازی
در این قسمت ما مفاهیم تقارن و اثر آن در طراحی بازی بررسی میکنیم . از انواع تقارن ها مهم شطرنج است .
تقارن در Level Design
در این قسمت ما موارد مهم در طراحی سطح ها و رابطه آن با تقارن بازی بررسی میکنیم .
بالانس
در این جلسه ما انواع بالانس در طراحی بازی می پردازیم . بالانس امکانات و تجربه بازی کردن از مفاهیم این بخش است .
الگوها در بازی
موارد مهم و کاربردی در طراحی بازی را بررسی میکنیم از جمله الگو مردها و زن ها و جعمیت
تحلیل بازی ( 1 )
در این قسمت نحوه ساخت بازی را بررسی میکنیم از جمله فضایی بازی و ویژگی ها آن .
تحلیل بازی ( 2 )
در این قسمت برخی از عوامل موثر در طراحی بازی بررسی میکنیم . از جمله Action Game
نظرات کاربران در رابطه با این دوره