قیمت این دوره : 150,000 90,000 تومان
  • مدرس دوره : مهدی خیامدار ( رزومه )
  • تعداد دانشجویان این دوره : 13 نفر
  • تعداد ویدیوها : 36 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 8:2:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/05/28
ثبتـــ نام در این دوره

آموزش طراحی بازی های کامپیوتری

در این دوره آموزشی ما طراحی بازی های کامپیوتری را با فرا میگیریم .
ما اصول اولیه و مفاهیم اساسی در طراحی بازی را یاد میگیریم یعنی در دوره ما از ایده تا مفاهیم مهم با هم همراه خواهیم بود . 

ما قصد یادگیری محیط توسعه نداریم بلکه نحوه طراحی و نویسندگی بازی قصد ما است . 

نکات مهمی که چگونه یک بازی بهترین میشود .  

سر فصل های پایه 

تعریف و انواع بازی 
الگوها در بازی سازی
ویژگی ها در طراحی بازی 
ارکان اصلی بازی 
Game Play 
Level Design
تقارن 
بالانس 
تطابق 
هوش مصنوعی 
طراحی رابط کاربری 
روان شناسی 
کسب درآمد از بازی 
بصری سازی
علت های موفقیت بازی 
نظریه بازی ها 
پروژه طراحی بازی 

و مطلب مهم و کاربردی از کتاب هنر طراحی بازی و کتاب معماری بازی های کامپیوتری

دوستان بعد از این دوره شما یک طراح ارشد بازی خواهید شد.  


پیش نیاز : علاقه مند بودن

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد.

فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 08:02:00
در صورتیکه ویدئو نمایش داده نشد آن را دانلود کنید و با KmPlayer مشاهده کنید.
لطفا در در صورت اقدام به دانلود تا انتها فرایند دانلود ، این صفحه را باز نگاه دارید.
1
  • معرفی دوره

  • 00:07:00
  • رایگانــ

معرفی دوره

2
  • بازی چیست ؟ و انواع آن

  • 00:16:00
  • رایگانــ

در این قسمت ما تعریف مناسب از بازی و انواع ژانر های بازی صحبت می کنیم و همین به مواردی که بازی نیستند اشاره میکنیم .

3
  • طراح بازی کیست ؟

  • 00:09:00
  • رایگانــ

در این قسمت ما ویژگی های فرد طراح بازی را بررسی می کنیم .

4
  • حالت های بازی

  • 00:10:00
  • رایگانــ

در این قسمت ما به طور کامل در مورد حالت های یک بازی را بررسی می‌کنیم.

5
  • اصول طراحی بازی

  • 00:13:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما چند مورد از اصول مهم در طراحی بازی را بررسی می‌کنیم . 

6
  • تئوری بازی ها

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما به بررسی تئوری بازی و ارکان بازی می‌پردازیم . 

7
  • ارکان بازی 1

  • 00:15:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما دوتا از ارکان بازی را بررسی می‌کنیم . 

8
  • ارکان بازی 2

  • 00:17:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما طراحی لول دیزاین و رابط کاربری و GP با هم بررسی می‌کنیم. 

9
  • اشتباهات در طراحی

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما علت های شکست بازی و نحوه کاهش مخاطب را بررسی میکنیم .

10
  • استراتژی و تاکتیک

  • 00:11:00
  • نقدیــ

در این قست ما به آینده و نحوه کسب درآمد و باید ها و نباید ها در طراحی بازی بررسی میکنیم .

11
  • نکات مهم در طراحی بازی

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما نکات مهم در طراحی اصولی بازی بررسی می کنیم .

12
  • هوش مصنوعی در طراحی بازی (AI)

  • 00:18:00
  • نقدیــ

در این بخش ما به سراغ هوش مصنوعی رفته و آن را برای طراحی بازی بررسی میکنیم .

13
  • بحث مهم Adaptation and Impermanent

  • 00:08:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما انطباق و ناپایداری را مطرح میکنیم و نگاه ویژگی به این قسمت خواهیم داشت .

14
  • نقش طراح بازی با تیم توسعه

  • 00:14:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما نقش طراح بازی و وظایف آن و نحوه ارتباط با افراد تیم بررسی میکنیم .

15
  • قانون پاداش

  • 00:09:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما نحوه امتیاز دهی و قانون آن را بررسی میکنیم .

16
  • کسب درآمد از بازی

  • 00:17:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما راه های کسب ثروت و مدل های اقتصادی برای پروژه های بازی را بررسی میکنیم .

17
  • تقارن در طراحی بازی

  • 00:08:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما مفاهیم تقارن و اثر آن در طراحی بازی بررسی میکنیم . از انواع تقارن ها مهم شطرنج است .

18
  • تقارن در Level Design

  • 00:10:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما موارد مهم در طراحی سطح ها و رابطه آن با تقارن بازی بررسی میکنیم .

19
  • بالانس

  • 00:11:00
  • نقدیــ

در این جلسه ما انواع بالانس در طراحی بازی می پردازیم . بالانس امکانات و تجربه بازی کردن از مفاهیم این بخش است .

20
  • روان شناسی در بازی

  • 00:14:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما به دنبال عوامل روان شناسی در طراحی بازی هستیم .

21
  • ایده یابی در طراحی بازی

  • 00:10:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما نحوه ایده یابی و سنجش آن طرح را یاد خواهیم گرفت .

22
  • عناصر بازی

  • 00:18:00
  • نقدیــ

در این قسمت عناصر اساسی در طراحی بازی را بررسی میکنیم .

23
  • تجربه بازی در ذهن

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما عوامل مهم در نقش بستن بازی در ذهن را بیان میکنیم .

24
  • الگوها در بازی

  • 00:22:00
  • نقدیــ

موارد مهم و کاربردی در طراحی بازی را بررسی میکنیم از جمله الگو مردها و زن ها و جعمیت

25
  • مهندسی بازی ( 1 )

  • 00:17:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما تعریف و فیلتر های مهندسی بازی بررسی میکنیم .

26
  • مهندسی بازی ( 2 )

  • 00:17:00
  • نقدیــ

در این قسمت با داستان نویسی بازی سرکار داریم .

27
  • نظریه بازی

  • 00:13:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما مدیریت رفتار و ویژگی را در طراحی بازی یاد میگیریم .

28
  • تحلیل بازی ( 1 )

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت نحوه ساخت بازی را بررسی میکنیم از جمله فضایی بازی و ویژگی ها آن .

29
  • تحلیل بازی ( 2 )

  • 00:08:00
  • نقدیــ

در این قسمت برخی از عوامل موثر در طراحی بازی بررسی میکنیم . از جمله Action Game

30
  • تحلیل بازی ( 3 )

  • 00:15:00
  • نقدیــ

در این قسمت نحوه طراحی فیزیک بازی فراخواهیم گرفت .

31
  • تحلیل بازی ( 4 )

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت نحوه درست کردن قوانین بازی را یاد می گیریم .

32
  • تحلیل بازی ( 5 )

  • 00:11:00
  • نقدیــ

در این قسمت نحوه بررسی شانس در بازی را فرا میگیریم .

33
  • تجزیه بازی ها

  • 00:12:00
  • نقدیــ

در این قسمت نحوه چیدن الگورتیم ها و بررسی های لازم جهت تولید بازی را بررسی میکنیم .

34
  • پروژه بازی سازی ( 1 )

  • 00:14:00
  • نقدیــ

در این قسمت شروع به طراحی بازی بر ایده طراحی بازی ماشین خواهیم کرد.

35
  • پروژه بازی سازی ( 2 )

  • 00:18:00
  • نقدیــ

در این قسمت نحوه چیدمان مکانیک طراحی بازی در پروژه بررسی میکنیم .

36
  • پروژه بازی سازی ( 3 )

  • 00:28:00
  • نقدیــ

در این قسمت ما داستان نویسی بازی و موارد کاربردی در بازی سازی را در پروژه بازی یاد میگیریم .

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .