بلک فرایدی

🎉 بلک فرایدی تاپ لرن شروع شد! 🎉

🔥 70 درصد تخفیف ویژه روی تمامی دوره‌های آموزشی 🔥

اگر همیشه منتظر یک فرصت عالی برای یادگیری مهارت‌های جدید بودید، الان وقتشه! 🚀

🎯 دوره‌های متنوع و کاربردی در زمینه‌های:
✔️ برنامه‌نویسی و توسعه وب
✔️ طراحی و گرافیک
✔️ امنیت و شبکه
✔️ و ده‌ها موضوع جذاب دیگر

⏳ زمان محدوده! همین الان از بیشترین تخفیف‌ها استفاده کنید🔔

آینده شغلی‌تون رو همین امروز بسازید! 🌟

قیمت این دوره: 500,000 150,000 تومان
  • مدرس دوره : عرفان شادبخت
  • تعداد ویدیوها : 68 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 28:13:00
  • سطح دوره : متوسط
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/07/21
ثبتـــ نام در این دوره ثبت نام در دوره
آموزش Ui & Ux در یونیتی

آموزش Ui & Ux در یونیتی

همانطور که میدونید یکی از مهم ترین بخش های بازی ظاهر قشنگش هست ، منو های قشنگ میتونن بیشتر از کدنویسی قشنگ توجه کاربر هارو به سمت بازی شما جلب کنن.

 

یه منوی قشنگ باید بتونه تو سیستم های مختلف به درستی اجرا بشه نه؟ اینکه ابعاد رابط کاربری ما با نمایشگر مختلف خودش رو وفق بده بهش میگن واکنشگرا (Responsive) ، توی این دوره بررسی میکنیم که چطور این کار رو انجام بدیم...

 

فارسی چطور؟ شاید بهتر باشه اسم های کاربر های ایرانی رو به همون زبون خودشون ذخیره کنیم نه؟ پس فارسی نویسی رو هم بررسی میکنیم...

 

برای ساختن یه منو یا یه رابط کاربری یا کلا یه بازی با این مشخصات مشخصا لازمه یکمی تخصص داشته باشیم... تو این دوره میتونی تخصص لازم رو کسب کنی که هر رابط کاربری ای که مد نظرت بود رو بسازی...

برای کسب اطلاعات بیشتر ویدیو معرفی رو ببینید...

سرفصل های دوره

رابط کاربری چیست؟

بررسی تمام آبجکت های اماده Ui

بررسی ریسپانسیو سازی

ساخت منو های کاربری(با استفاده از است های آماده)

فارسی نویسی



پیش نیاز های دوره :

  1. آشنایی با یونیتی
  2. تسلط کافی به زبان سی شارپ و کدنویسی یونیتی(دوره سی شارپ در یونیتی کافی است)

فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 28:13:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • بررسی پروژه های این دوره

00:12:21

در این جلسه بررسی می‌کنیم که تو این دوره چه پروژه هایی ساختیم...

2
  • Ui چیست؟ چرا اهمیت دارد

00:09:07

تو این جلسه بررسی میکنیم که اصلا Ui چی هست و چرا انقد مهمه؟ اصلا میتونیم تو بازیمون Ui نداشته باشیم؟

3
  • اضافه کردن و استفاده از Ui

00:36:59

بررسی کلی Ui و Canvas و ‌EventSystem و... و البته نحوه برخورد با Canvas و مدیریتش...

4
  • بررسی Image

00:18:47

بررسی کامل Image و نحوه ایمپورت فایل هامون

5
  • بررسی Text

00:05:32

بررسی کامل Text

6
  • بررسی TextMeshPro

00:10:17

بررسی کامل TextMeshPro

7
  • بررسی RawImage

00:15:40

بررسی RawImage و ساخت یه Scene و ساخت یه مینی مپ کلی و...

8
  • بررسی Button

00:15:16

بررسی کامل Button

9
  • بررسی Toggle

00:15:24

بررسی کامل Toggle

10
  • بررسی Slider

00:09:23

بررسی کامل Slider

11
  • بررسی ScrollBar

00:04:13

بررسی کامل ScrollBar

12
  • بررسی ScrollView

00:11:43

بررسی کامل ScrollView

13
  • بررسی DropDown

00:10:41

بررسی کامل DropDown

14
  • بررسی InputFiled و Panel

00:15:46

بررسی کامل InputFiled و Panel

15
  • بررسی همه Layout ها

00:13:12

بررسی CanvasGroup , LayoutElement , ContentSizeFitter , AspectRatioFitter , HorizontalLayoutGroup , VerticalLayoutGroup , GridLayoutGroup و...

16
  • بررسی RectTransform و شروع ریسپانسیو سازی

00:16:04

توی این جلسه شروع میکنیم ببینیم ریسپانسیو سازی چیه و کامپوننت RectTransform چیه و چیا داره و Anchors ها چین و SpriteEditor چی بود و...

17
  • بررسی Anchor ها و ریسپانسیو سازی

00:31:37

بررسی ادامه لنگر ها و بررسی اینکه چطور یک منو رو ریسپانسیو میکنن...

18
  • ریسپانسیو سازی محتوای داخل منو

00:13:05

بررسی ریسپانسیو کردن محتوای داخل منوی استپ بازی

19
  • ساخت ظاهر سیستم جون و امتیاز بازیکن

00:15:44

ساختن بخش ظاهر سیستم جون(قلب ها و ریسپانسیو بودنشون و...) و سیستم امتیاز( اسم و امتیاز بازیکن و ریسپانسیو و...)

20
  • نوشتن کد منوی استپ

00:09:23

زدن کدی که باهاش منوی استپ رو فعال و غیر فعال کنیم...

21
  • نوشتن کد سیستم جون

00:20:19

زدن کد سیستم جون ، Damage و Heal

22
  • نوشتن کد سیستم امتیاز

00:14:24

زدن کد سیستم امتیاز ، اضافه و کم کردن امتیاز...

23
  • ساختن MainMenu

00:52:04

طراحی منوی اصلی و پنلی برای گرفتن و ذخیره کردن اسم بازیکن

24
  • ساخت انیمیشن و صدا گذاری

00:33:56

منو هایی که طراحی کردیم رو صدا گذاری میکنیم و همچنین انیمیشن میدیم که قشنگ تر و زنده تر به نظر برسه...

25
  • تکمیل پروژه و خروجی گرفتن

00:12:10

زدن بقیه کد هایی که مونده(دکمه خروج و...) و خروجی گرفتن و تست کردن بازی

26
  • دانلود است از است استور

00:05:57

میریم از است استور یه استی دانلود میکنیم ببینیم چجوریاس

27
  • طراحی یک مرحله

00:16:20

یه مرحله ایو درست میکنیم با استفاده از استی که جلسه پیش دانلود کردیم...

28
  • فایل است قسمت قبل

00:00:00

فایلی که جلسه پیش از استور گرفتیم اینجاس

29
  • ساخت منوی استپ برای بازی

00:15:06

ساخت منوی استپ برا بازی ای که جلسه پیش طراحی کردیم

30
  • ساخت سیستم جون جدید برای بازی جدید

00:34:05

ساخت سیستم جون جدیدی برای بازی جدیدمون

31
  • پیاده سازی سیستم جون و امتیاز جدید برای بازی جدید

00:37:04

ساختن سیستم جون و امتیاز جدیدی برای این بازی جدید

32
  • طراحی منوی برد

00:08:34

طراحی منوی برد که وقتی بازی رو بردیم نمایش داده بشه

33
  • نوشتن کد های GameManager و UiManager

00:22:02

نوشتن بخشی از کد های GameManager و UiManager

34
  • ساخت ومدیریت انیمیشن برای منوی استپ

00:16:17

ساخت و مدیریت انیمیشن برای باز و بسته کردن منوی استپ

35
  • ساخت و مدیریت انیمیشن منوی برد

00:22:16

ساخت و مدیریت انیمیشن منوی برد برای باز شدن و چند ستاره بردن و...

36
  • طراحی MainMenu برای بازی جدید

00:21:10

ساختن MainMneu جدید برای بازی جدید

37
  • ساخت منوهای Help و Info

00:15:34

ساخت منوهای Help و Info و انیمیشن هاشون و مدیریتشون و...

38
  • ساخت منوی تنظیمات

00:13:34

ساخت منو تنظیمات و انیمیشن هاش و مدیریتشون و...

39
  • ساخت ظاهر منوی مراحل

00:23:30

ساخت ظاهر منوی مراحل و انیمیشن هاش و مدیریتشون و...

40
  • ساخت ظاهر منوی فروشگاه

00:17:40

ساخت ظاهر منوی فروشگاه و انیمیشن هاش و مدیریتشون و...

41
  • نوشتن کد سیستم فروشگاه

01:18:40

نوشتن کد سیستم فروشگاه و ذخیره اطلاعات و...

42
  • نوشتن کد سیستم مراحل

00:38:20

نوشتن کد سیستم مراحل و ذخیره اطلاعات و...

43
  • ساخت لودینگ پنل

00:24:05

ساخت و مدیریت لودینگ پنل برای جابجا شدن بین مراحل

44
  • حل مشکلات جزئی

00:12:48

حل مشکلات جزئی که در پروژه بوجود اومده

45
  • صداگذاری بازی

00:46:07

صداگذاری بازی و منو ها و پلیر و برد و باخت و...

46
  • تکمیل پروژه و خروجی گرفتن

00:14:29

تکمیل پروژه و خروجی exe گرفتن

47
  • منتقل کردن پروژه به اندروید

00:42:21

منتقل کردن پروژه به پلتفرم اندروید

48
  • دانلود است از است استور

00:08:29

دانلود 3D Modern Ui از است استور

49
  • بررسی کامل 3D Modern Ui

00:37:26

بررسی کامل 3D Modern Ui

50
  • بررسی کامل Modern Ui Pack

01:00:42

بررسی کامل Modern Ui Pack

51
  • شخصی سازی انیمیشن های MUIP

00:27:50

شخصی سازی انیمیشن های MUIP(شخصی سازی دکمه دانلود)

52
  • طراحی ظاهر Inventory بخش اول

00:44:36

طراحی ظاهر Inventory بخش اول (Logo & Weapons Panel & Ammo Belt)

53
  • طراحی ظاهر Inventory بخش دوم

00:43:55

طراحی ظاهر Inventory بخش دوم(Status Panel & BackPack Panel & PDA Panel & Description Panel)

54
  • نوشتن کد Inventory بخش اول

00:26:16

گرفتن همه المان های Ui به عنوان ورودی کد برای مدیریتشون در جلسات آینده

55
  • نوشتن کد Inventory بخش دوم

00:18:56

نوشتن متغییر های داخلی برای مدیریت المان های UI

56
  • نوشتن کد Inventory بخش سوم

01:10:15

مقدار دهی کردن همه متغییر ها و المان های UI که ورودی گرفته بودیم

57
  • نوشتن کد Inventory بخش چهارم

00:43:15

نوشتن بخش Hover کردن و...

58
  • نوشتن کد Inventory بخش پنجم

01:11:40

مدیریت آیتم های بخش های مختلف و اضافه و کم کردن و رفرش آیتم ها و...

59
  • نوشتن کد Inventory بخش ششم

00:44:12

نوشتن کد های استفاده کردن و دور انداختن آیتم ها ، سلکت نشدن آیتم های خالی ، نمایش پنل توضیحات و...

60
  • ساخت ItemWheel

01:45:56

ساخت ItemWheel

61
  • ساخت MiniMap

00:19:04

ساخت MiniMap

62
  • فارسی نویسی متن های ثابت(Static)

00:13:26

بررسی فارسی نویسی متن های ثابت یا اصطلاحا Static ، متن هایی که در طول بازی تغییر نمیکنن

63
  • بررسی فارسی نویسی متن های متفییر(Dynamic)

00:26:05

بررسی فارسی نویسی متن های متفییر(Dynamic) ، متن هایی که در طول بازی تغییر میکنن مثل اسم بازیکن

64
  • تمام پروژه ها و پکیج های دوره

00:00:00

تمام پروژه ها، پکیج ها ،تصویر ها ،صدا ها و... که در دوره استفاده شده اینجا قرار داره...

65
  • بررسی ثابت سازی نسبت تصویر نمای دوربین

00:17:47

بررسی ثابت سازی نسبت تصویر نمای دوربین که در نمایشگر ها با نسبت تصویر های مختلف محتوای ما از کادر بیرون نزنه یا فضای خالی اطراف دیده نشه

66
  • بررسی مسئله از دیدگاه ریاضی(آپشنال)

00:39:14

نحوه حل و محاسبات مشکل رو بررسی میکنیم که اگر کسی دوست داشت بخش ریاضیاتی مسئله رو هم بدونه ببینه...

67
  • نوشتن کد حفظ نسبت تصویر دوربین(بازی دو بعدی)

00:18:14

نوشتن کدی که نسبت تصویر دوربین بازی های دو بعدی(یعنی حالت دوربین روی ارتوگرافیک باشه) رو ثابت نگه داره...

68
  • حفظ نسبت تصویر در بازی های سه بعدی

00:06:36

ثابت نگه داشتن نسبت تصویر در بازی های سه بعدی(یعنی حالت دوربین روی پرسپکتیو باشه)

دوره های دیگر مدرس

مشاهده همه دوره ها

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .