- مدرس دوره : عرفان شادبخت ( رزومه )
- تعداد ویدیوها : 68 ویدیو
- مدت زمان دوره : 28:13:00
- سطح دوره : متوسط
- وضعیت دوره : به اتمام رسیده
- تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/07/21
آموزش Ui & Ux در یونیتی
همانطور که میدونید یکی از مهم ترین بخش های بازی ظاهر قشنگش هست ، منو های قشنگ میتونن بیشتر از کدنویسی قشنگ توجه کاربر هارو به سمت بازی شما جلب کنن.
یه منوی قشنگ باید بتونه تو سیستم های مختلف به درستی اجرا بشه نه؟ اینکه ابعاد رابط کاربری ما با نمایشگر مختلف خودش رو وفق بده بهش میگن واکنشگرا (Responsive) ، توی این دوره بررسی میکنیم که چطور این کار رو انجام بدیم...
فارسی چطور؟ شاید بهتر باشه اسم های کاربر های ایرانی رو به همون زبون خودشون ذخیره کنیم نه؟ پس فارسی نویسی رو هم بررسی میکنیم...
برای ساختن یه منو یا یه رابط کاربری یا کلا یه بازی با این مشخصات مشخصا لازمه یکمی تخصص داشته باشیم... تو این دوره میتونی تخصص لازم رو کسب کنی که هر رابط کاربری ای که مد نظرت بود رو بسازی...
برای کسب اطلاعات بیشتر ویدیو معرفی رو ببینید...
سرفصل های دوره
رابط کاربری چیست؟
بررسی تمام آبجکت های اماده Ui
بررسی ریسپانسیو سازی
ساخت منو های کاربری(با استفاده از است های آماده)
فارسی نویسی
پیش نیاز های دوره :
- آشنایی با یونیتی
- تسلط کافی به زبان سی شارپ و کدنویسی یونیتی(دوره سی شارپ در یونیتی کافی است)
فهرستـــ ویدیوها
مدت زمان دوره 28:13:00با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
Ui چیست؟ چرا اهمیت دارد
تو این جلسه بررسی میکنیم که اصلا Ui چی هست و چرا انقد مهمه؟ اصلا میتونیم تو بازیمون Ui نداشته باشیم؟
اضافه کردن و استفاده از Ui
بررسی کلی Ui و Canvas و EventSystem و... و البته نحوه برخورد با Canvas و مدیریتش...
بررسی همه Layout ها
بررسی CanvasGroup , LayoutElement , ContentSizeFitter , AspectRatioFitter , HorizontalLayoutGroup , VerticalLayoutGroup , GridLayoutGroup و...
بررسی RectTransform و شروع ریسپانسیو سازی
توی این جلسه شروع میکنیم ببینیم ریسپانسیو سازی چیه و کامپوننت RectTransform چیه و چیا داره و Anchors ها چین و SpriteEditor چی بود و...
بررسی Anchor ها و ریسپانسیو سازی
بررسی ادامه لنگر ها و بررسی اینکه چطور یک منو رو ریسپانسیو میکنن...
ساخت ظاهر سیستم جون و امتیاز بازیکن
ساختن بخش ظاهر سیستم جون(قلب ها و ریسپانسیو بودنشون و...) و سیستم امتیاز( اسم و امتیاز بازیکن و ریسپانسیو و...)
ساخت انیمیشن و صدا گذاری
منو هایی که طراحی کردیم رو صدا گذاری میکنیم و همچنین انیمیشن میدیم که قشنگ تر و زنده تر به نظر برسه...
تکمیل پروژه و خروجی گرفتن
زدن بقیه کد هایی که مونده(دکمه خروج و...) و خروجی گرفتن و تست کردن بازی
پیاده سازی سیستم جون و امتیاز جدید برای بازی جدید
ساختن سیستم جون و امتیاز جدیدی برای این بازی جدید
ساخت و مدیریت انیمیشن منوی برد
ساخت و مدیریت انیمیشن منوی برد برای باز شدن و چند ستاره بردن و...
طراحی ظاهر Inventory بخش اول
طراحی ظاهر Inventory بخش اول (Logo & Weapons Panel & Ammo Belt)
طراحی ظاهر Inventory بخش دوم
طراحی ظاهر Inventory بخش دوم(Status Panel & BackPack Panel & PDA Panel & Description Panel)
نوشتن کد Inventory بخش اول
گرفتن همه المان های Ui به عنوان ورودی کد برای مدیریتشون در جلسات آینده
نوشتن کد Inventory بخش سوم
مقدار دهی کردن همه متغییر ها و المان های UI که ورودی گرفته بودیم
نوشتن کد Inventory بخش پنجم
مدیریت آیتم های بخش های مختلف و اضافه و کم کردن و رفرش آیتم ها و...
نوشتن کد Inventory بخش ششم
نوشتن کد های استفاده کردن و دور انداختن آیتم ها ، سلکت نشدن آیتم های خالی ، نمایش پنل توضیحات و...
فارسی نویسی متن های ثابت(Static)
بررسی فارسی نویسی متن های ثابت یا اصطلاحا Static ، متن هایی که در طول بازی تغییر نمیکنن
بررسی فارسی نویسی متن های متفییر(Dynamic)
بررسی فارسی نویسی متن های متفییر(Dynamic) ، متن هایی که در طول بازی تغییر میکنن مثل اسم بازیکن
تمام پروژه ها و پکیج های دوره
تمام پروژه ها، پکیج ها ،تصویر ها ،صدا ها و... که در دوره استفاده شده اینجا قرار داره...
بررسی ثابت سازی نسبت تصویر نمای دوربین
بررسی ثابت سازی نسبت تصویر نمای دوربین که در نمایشگر ها با نسبت تصویر های مختلف محتوای ما از کادر بیرون نزنه یا فضای خالی اطراف دیده نشه
بررسی مسئله از دیدگاه ریاضی(آپشنال)
نحوه حل و محاسبات مشکل رو بررسی میکنیم که اگر کسی دوست داشت بخش ریاضیاتی مسئله رو هم بدونه ببینه...
نظرات کاربران در رابطه با این دوره